INFOMATERIAL ANFORDERN
INFOMATERIAL ANFORDERN
Bachelor
Master
Campus & Student Life

Think global und studiere International Business

INFOMATERIAL ANFORDERN

International Business (B.A.) in Köln studieren

bachelor-international-business-student

International Business in Köln, Mainz, Potsdam & Aachen an der CBS International Business School studieren

Wirtschaft ist global – fast jedes Unternehmen arbeitet international, sei es aufgrund multikultureller Mitarbeiter/-innen, der Expansion ins Ausland oder Projekten weltweit. Dies führt dazu, dass in vielen Großkonzernen und mittelständischen Firmen die Unternehmenssprache Englisch ist oder zumindest ein hohes Niveau der Fremdsprache vorausgesetzt wird. An der CBS International Business School Management zu studieren bedeutet daher auch, dass die Vorlesungen in englischer Sprache abgehalten werden.  Neben den sprachlichen Fähigkeiten erfordert eine internationale Karriere bestimmte Kenntnisse und Soft Skills. Das Studium ist demnach stark auf Themen ausgerichtet, die Du benötigst, um im International Business erfolgreich zu sein. Daneben erhältst Du einen umfassenden Einblick in die allgemeinen wirtschaftswissenschaftlichen Fächer.

Elementare Fächer des International Business Bachelors

Durch eine ideal aufeinander abgestimmte Fächerkombination verschafft Dir das International-Business-Studium an der CBS einen entscheidenden Vorteil gegenüber herkömmlichen BWL-Studiengängen. Neben Grundlagen wie Financial Accounting, Applied Microeconomics oder Finance erwartet Dich ab dem dritten Semester unter anderem eine dieser Spezialdisziplinen:

LERNE UNS KENNEN
FINANZIERUNG
AKKREDITIERUNG & RANKINGS

Lerne die CBS persönlich kennen: Online & vor Ort Infoveranstaltungen

Events
Mainz
Open Campus Night - Campus Mainz
6. November 2024 | 18:00 - 20:00
Events
Köln
Open Campus Day - Campus Köln
9. November 2024 | 11:00 - 14:00
Events
Düsseldorf/Neuss
Open Campus Day - Campus Düsseldorf/Neuss
16. November 2024 | 11:00 - 14:00
Events
Berlin/Potsdam
Open Campus Night - Campus Berlin/Potsdam
19. November 2024 | 18:00 - 20:00
Events
Solingen
Open Campus Night - Campus Solingen
19. November 2024 | 18:00 - 20:00
Events
Hamburg
Open Campus Night - Campus Hamburg
20. November 2024 | 18:00 - 20:00
Events
Hannover
Open Campus Night - Campus Hannover
21. November 2024 | 18:00 - 20:00
Events
Rostock
Open Campus Day - Campus Rostock
23. November 2024 | 11:00 - 14:00
Events
Rheine
Open Campus Night - Campus Rheine
4. Dezember 2024 | 18:00 - 20:00

Studienverlaufsplan

Diese Studieninhalte erwarten Dich in den einzelnen Semestern im Bachelorstudiengang International Business:

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Business Operations3 ECTS ? !
  • Introduction: Basic business, economic, and market principles and key terms

  • External Business Environment

  • Global Markets

  • Competitive Environment

  • Internal Environment

  • Management, Leadership & Motivation

  • Business Function: HR, Operations, Marketing, Finance & Accounting

  • Entrepreneurship

  • Business Ethics and CSR

  • Emerging Business Trends

Business Law3 ECTS ? !
  • Survey on different legal systems and the harmonizing effect of EU Law

  • Concluding a contract

  • Different types of contracts and their typical features

  • Performance and obligations

  • Solving problems (e.g. failure to perform, liabilities)

  • Safeguarding creditors’ rights

  • Forms of business organizations

Mathematics3 ECTS ? !
  • Introduction to functions, graphs and interpretations

  • Understanding Derivatives

  • Applications of Derivatives

  • Understanding Differential Equations

  • Applications of Differential Equations

  • Understanding Logarithms

  • Applications of Logarithms

Statistics3 ECTS ? !
  • Introducing data and statistics

  • Descriptive statistics and exploratory data analysis

  • Introduction to probability theory

  • Discrete and continuous probability distributions

  • Sampling and sampling distributions

  • Interval estimations

  • Hypothesis development and testing

  • Simple linear regressions

Financial Accounting3 ECTS ? !
  • The purpose of accounting

  • Formal rules and assumptions, national law, IFRS, US-GAAP

  • The system of financial statements and accounts

  • Accounting for services and merchandising

  • Inventory valuation

  • Receivables

  • Plant, natural and intangible assets

  • Liabilities

  • Owner’s equity of corporations

  • Value-added tax

Applied Financial Accounting3 ECTS ? !
  • The purpose of accounting

  • Formal rules and assumptions, national law, IFRS, US-GAAP

  • The system of financial statements and accounts

  • Accounting for services and merchandising

  • Inventory valuation

  • Receivables

  • Plant, natural and intangible assets

  • Liabilities

  • Owner’s equity of corporations

  • Value-added tax

Programmspezifische Lehrinhalte

Marketing3 ECTS ? !
  • Marketing Definition and Process

  • Marketing in Context of Corporate Strategies

  • Internal Analysis and Marketing Environment (Micro)

  • Marketing Environment (Macro)

  • Consumer Buying Behaviour

  • Market Segmentation

  • Strategic Brand Management

  • Marketing Instruments (Product, Price Place, Promotion)

  • Marketing and Sustainability

Human Resource Management3 ECTS ? !
  • Recruitment and Attraction

  • HR Planning, Controlling & Instruments

  • Training and Employee Development

  • Motivation and Leadership

  • Compensation and Benefits

  • Performance Appraisal and Management

  • Certificate of employment

  • HR Ethics

  • Trends in HRM

Überfachliche Kompetenzen

Foreign Language2 ECTS ? !

Depending on the student‘s choice, language courses are offered, for example, in English, Spanish or French. If you choose the English­-Only track, the lessons will focus on the intensive development of your English skills.

Academic Business English2 ECTS ? !

This course aims to solidify the students’ existing language competencies as independent users of English and to enable them to apply this to their studies, focusing on educational and business domains. Students will learn the skills and process of critical thinking and analysis and how to express and elaborate their thoughts, opinions, and arguments. Students will have gained an understanding of complex language and writing skills to organize and develop their ideas in a scholarly way.

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Microeconomics3 ECTS ? !
  • Introduction into microeconomic models

  • Consumer theory

  • The theory of the firm

  • Competitive markets

  • Market failure

  • Market power and monopoly

  • Oligopoly and monopolistic competition

  • Externalities

  • Asymmetric information

  • Introduction to game theory

Applied Microeconomics3 ECTS ? !
  • Introduction into microeconomic models

  • Consumer theory

  • The theory of the firm

  • Competitive markets

  • Market failure:

  • Market power and monopoly

  • Oligopoly and monopolistic competition

  • Externalities

  • Asymmetric information

  • Introduction to game theory

Market Research3 ECTS ? !
  • Introduction to Market Research

  • Defining the marketing research problem and developing an approach

  • Research design

  • Secondary Data

  • Qualitative research

  • Quantitative research

  • Scaling and sampling

  • Fieldwork and Data preparation

  • Basic data analysis (how to use it)

  • Report preparation and presentation

Cost Accounting3 ECTS ? !
  • Rationales of cost accounting

  • Simplistic methods of overhead allocation

  • Job costing

  • Process costing

  • Activity-based costing

  • Overcapacity costing

  • Joint product costing

  • Overhead analysis sheet

  • Concepts of relevant cost and revenue

  • Budgeting

Programmspezifische Lehrinhalte

Supply Management3 ECTS ? !
  • Industrial Buying Behaviour

  • New perception of supply management

  • The procurement marketing process

  • Situation Analysis: Defining critical supply problems, potentials, targets and strategies

  • Need Analysis: Defining the demand

  • Evaluating and Selecting Supply Markets

  • Supplier Evaluation: Find the ‘right supplier’

  • Supplier Relationship Management: Importance of supplier collaborations

  • Supplier Negotiation Process: Strategies and tools

  • Green procurement: Describing a sustainable procurement model

  • Creating a basis for sustainable procurement and integrating sustainable measures into procurement processes

  • Sustainable supplier management: Key theories and practices

Strategic Management3 ECTS ? !
  • Introduction to Strategy and Strategic Management

  • External Analysis: understanding opportunities and threats the environment offers

  • Internal Analysis: uncovering strengths and weaknesses of the organization

  • Generic business-level strategies for competitive advantage

  • Basic Corporate-level strategic choices for long-term profitability

  • Diversification strategy

  • Internationalization

  • Mergers and acquisitions

  • Strategic entrepreneurship

  • Strategic leadership

  • Social Responsibility and Ethics of Strategic Management

  • Basics of Corporate Governance

Introduction to Finance6 ECTS ? !
  • Finance: Goals, Functions and Environment

  • Financial analysis and Financial Forecasting

  • Managing Working Capital

  • Sources of Short-Term Financing

  • Capital Markets and Investment Banking

  • External financing resources: Debt capital

  • External financing resources: Equity capital

  • Capital Budgeting: The Time Value of Money

  • Capital structure and the Cost of Capital

Überfachliche Kompetenzen

Academic Business English2 ECTS ? !

This course aims to solidify the students’ existing language competencies as independent users of English and to enable them to apply this to their studies, focusing on educational and business domains. Students will learn the skills and process of critical thinking and analysis and how to express and elaborate their thoughts, opinions, and arguments. Students will have gained an understanding of complex language and writing skills to organize and develop their ideas in a scholarly way.

Foreign Language2 ECTS ? !

Depending on the student‘s choice, language courses are offered, for example, in English, Spanish or French. If you choose the English­-Only track, the lessons will focus on the intensive development of your English skills.

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Macroeconomics3 ECTS ? !
  • Indicators: Gross Domestic Product and its major components, Inflation

  • Labour Markets and unemployment

  • The classical AS-AD model

  • Keynes’ IS-LM Model

  • The basic RBC model

  • Monetary Policy

  • Fiscal Policy

Applied Macroeconomics3 ECTS ? !
  • Indicators: Gross Domestic Product and its major components, Inflation

  • Labour Markets and unemployment

  • The classical AS-AD model

  • Keynes’ IS-LM Model

  • The basic RBC model

  • Monetary Policy

  • Fiscal Policy

Programmspezifische Lehrinhalte

International Management3 ECTS ? !
  • Determinants & dimensions of culture in business

  • Culture & styles of management

  • Culture & corporate structures

  • Culture & leadership

  • Culture & corporate strategy

  • Cultural change in organisations

  • Culture and international marketing management

  • Cultural diversity in organisations

  • Business communication across culture & barriers to intercultural communication

  • Working with international teams

  • Conflicts & cultural differences

  • Developing intercultural communicative competence

Digital Management3 ECTS ? !
  • Global competition and the transnational corporation in the global economy

  • Emerging markets

  • Institutions governing competition

  • Formal and informal institutions

  • Organizational designs for multinational companies

  • Location-based aspects: Competitive advantages of countries

  • Organization, local adaptation and the need for standardization

  • New approaches in International Management (Born Global, QRC, …)

  • Networks and innovation

  • Managing people in multinational enterprises

  • Managing expatriates

  • Leadership and management behaviour in multinational companies

Integrative Case Study3 ECTS ? !
  • Guide and Strategic Plan to Case study analysis

  • Writing a proper case study analysis report

  • In-depth Case Study Analysis with focus on Financial Management

  • Solving of interdisciplinary case studies with a focus on digital management

Wahlbereich

Specialisation3 ECTS ? !

Students are able to select one of six specialisations. This enables Students to give their studies a personal touch and lay down the tracks for the future career. Below you will find the six specialisation options you can choose from:

Specialisation6 ECTS ? !

Students are able to select one of six specialisations. This enables Students to give their studies a personal touch and lay down the tracks for the future career. Below you will find the six specialisation options you can choose from:

Überfachliche Kompetenzen

Foreign Language4 ECTS ? !

Depending on the student‘s choice, language courses are offered, for example, in English, Spanish or French. If you choose the English­-Only track, the lessons will focus on the intensive development of your English skills.

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Management Information Systems3 ECTS ? !
  • IT and MIS as enablers of strategic decision making

  • E-business, networks, and mobile technology

  • Infrastructure, hardware and software

  • Databases and data warehouses

  • Business Intelligence

  • Networks and communications

  • Operations management and supply chain management

  • Enterprise resource planning

  • Limitations and risks of IT systems and applications

  • MIS market trends, major providers and IT solutions.

  • The role of social media in business

  • Industry 4.0 and the Internet of Things

Programmspezifische Lehrinhalte

Corporate Tax3 ECTS ? !

The overall aim of this module is to introduce students to the basic concepts of corporate taxation, especially the different types of taxes, transparent and intransparent entities and the value added tax.

Wahlbereich

Business Elective 13 ECTS ? !

These courses aim to enable the students to develop and/or strengthen relevant skills that are of particular interest to them. Electives allow students to expand their knowledge. The following are examples of the types of courses on offer. Typically you have the choice between two or three different electives.

  • International Marketing

  • International Human Resource Management

  • Organisational Behaviour

  • Global Supply Chain Management

  • Entrepreneurship

  • Diversity in Business

  • Corporate Social Responsibility

  • International Accounting

  • Advanced Statistics

  • Design Thinking

  • Quantitative Social Media Research

  • SAP as Enterprise Resource Planning Software

  • Snack Content

  • Harvesting and analyzing social media data for business purposes

  • Industry 4.0

Business Elective 23 ECTS ? !

These courses aim to enable the students to develop and/or strengthen relevant skills that are of particular interest to them. Electives allow students to expand their knowledge. The following are examples of the types of courses on offer. Typically you have the choice between two or three different electives.

  • International Marketing

  • International Human Resource Management

  • Organisational Behaviour

  • Global Supply Chain Management

  • Entrepreneurship

  • Diversity in Business

  • Corporate Social Responsibility

  • International Accounting

  • Advanced Statistics

  • Design Thinking

  • Quantitative Social Media Research

  • SAP as Enterprise Resource Planning Software

  • Snack Content

  • Harvesting and analyzing social media data for business purposes

  • Industry 4.0

Business Project6 ECTS ? !

The overall objective of this course is to provide students with possibility of applying their business knowledge on concrete business situation (real or scenario-based), related to the field of their specialization. By the end of the module students should be able to:

  • Define project goals for the “client”.

  • Work under the set timeframe and agreed project scope.

  • Cooperate in the international project teams.

  • Plan and conduct secondary and primary research to gather necessary information: understand which information is needed and where to look for it.

  • Conduct analysis of the “client business”: be able to understand the researched information in a wider context.

  • Evaluate markets/ industries/ competitive landscapes.

  • Develop possible strategic directions for the “client” business.

  • Formulate recommendations

Specialisation6 ECTS ? !

Students are able to select one of six specialisations. This enables Students to give their studies a personal touch and lay down the tracks for the future career. Below you will find the six specialisation options you can choose from:

Überfachliche Kompetenzen

Foreign Language4 ECTS ? !

Depending on the student‘s choice, language courses are offered, for example, in English, Spanish or French. If you choose the English­-Only track, the lessons will focus on the intensive development of your English skills.

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Auslandssemester

Auslandssemester25 ECTS ? !

You will spend the fifth semester at one of our numerous partner universities abroad. Our International Office supports you in the selection & application process and coordinates the courses to be taken abroad with you in advance.

Programmspezifische Lehrinhalte

Bachelor Thesis12 ECTS ? !

During your 6th semester you are working on your Bachelor thesis. You have 12 weeks to complete your thesis and the subject is freely selectible. A supervisor from CBS will support you and you can write the thesis in collaboration with a company as well.

Bachelor Thesis Tutorial1 ECTS ? !

During the Bachelor Thesis Tutorial you will learn the fundamentals for your Bachelor thesis: Defining the topic as well as structuring the thesis and you will learn the theoretical knowledge for scientific working.

Business Simulation Game4 ECTS ? !

In a business simulation game participants have to manage their own virtual company which operates in the same market as other participant-operated competitors. This involves making typical management decisions in realistic environments. Beside the deepening and active examination of subject-specific knowledge the simulation games also include the team environment, where interaction, communication and prioritization are of paramount importance. Participants learn how to manage risk and uncertainty while time is limited and information constrained. Group-reflections help to take over different perspectives and to discuss pros and cons of content- as well as behaviour-related actions.

Wahlbereich

Specialisation6 ECTS ? !

Students are able to select one of six specialisations. This enables Students to give their studies a personal touch and lay down the tracks for the future career. Below you will find the six specialisation options you can choose from:

Überfachliche Kompetenzen

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

bachelor-international-business

International Business Management studieren anhand von realen Projekten

Ein International Business Studium an der CBS International Business School vermittelt Dir alle relevanten BWL-Kenntnisse und hält Dich stets mit topaktuellen Wirtschaftsthemen auf dem neusten Stand. Doch an der CBS zählen nicht nur theoretischen Konzepte, sondern auch konkrete Praxiserfahrungen. Daher bearbeitest Du reale Case Studies aus dem internationalen Business Management, die in Kooperation mit Partnerunternehmen entstanden sind. Gemeinsam mit anderen Studierenden präsentierst Du das Ergebnis der Aufgabenstellung häufig sogar vor Unternehmensvertretern. Dies soll Dir vor Augen führen, wie  eine Karriere nach Deinem International Business Studium aussehen kann.

BWL-Studium im Auslandssemester: internationale Erfahrungen sammeln

Damit Du neben Studieninhalten und Praxisbeispielen Auslandserfahrungen sammeln können, beinhaltet der Bachelor of Arts in International Business ein Auslandssemester. Dies ist verpflichtend für alle Studierenden des internationalen BWL-Studiengangs. Du profitierst von einer großen Auswahl an Zielorten, da die CBS über 120 Partnerhochschulen weltweit verfügt. Ob es für Dich nach Australien, Spanien oder in ein anderes Land gehen soll, kannst Du gemeinsam mit den Experten/-innen des International Office besprechen und planen. Freu Dich darauf, Deine interkulturellen Kompetenzen zu stärken und Deine Sprachkenntnisse zu verbessern.

Bachelor in BWL mit internationalem Sprachfokus

Der Bachelorstudiengang International Business fokussiert sich selbstredend auf Internationalität. Dies bedeutet neben Englisch als Vorlesungssprache auch das Erlernen mindestens einer weiteren Fremdsprache während Deines International-Business-Studiums. Das hat zur Folge, dass Du nicht nur Grundkenntnisse der Sprachen erwirbst, sondern ganz konkrete Fachbegriffe erlernst, die Du in einem internationalen Wirtschaftsberuf benötigen wirst. Somit bist Du in der Lage, komplexe Zusammenhänge in mehreren Sprachen zu erläutern und erweiterst dadurch Deinen Einsatzbereich.

Bist Du überzeugt?

Karriereberatung gehört zum International Business Management Bachelor

Benötigst Du weitere Informationen zum International Business Studium in Köln, Mainz, Berlin/Potsdam & Aachen an der CBS, erhältst Du eine unverbindliche Studienberatung bei der Du alle relevanten Themen besprechen kannst– sei es, wie gut Du Dich für das Studium eignest oder welche Schwerpunkte Du setzen sollst. Außerdem informieren wir Dich gerne zu den Themen:

  • Studienablauf

  • Bewerbung

  • Stipendien

  • Finanzierungshilfe

Besuche zudem gerne unsere regelmäßig stattfindenden Infoveranstaltungen oder mache ein Schnupperstudium einzelner Lehrveranstaltungen.

Bachelor of Arts in International Business und jetzt? Was sind die Berufsperspektiven und mögliche Berufe?

Mit einem Bachelor in International Business, stehen Dir viele Karrieremöglichkeiten offen. Ehemalige Absolventen der CBS befinden sich in zahlreichen namhaften Unternehmen weltweit, sei es in der Unternehmensberatung, im Marketing oder in einer anderen Position. Dazu gehören Unternehmen folgender Branchen:

  • der Automobilindustrie

  • der Kommunikationsbranche

  • der Internetbranche

  • Energiewirtschaft

  • Logistik

Praxiserfahrungen & Soft-Skills-Trainings im International Business Bachelorstudium

Damit Du Dich schon während des Bachelor of Arts in International Business optimal auf den Arbeitsmarkt vorbereiten und verschiedene Branchen kennenlernen kannst, sind mehrere Praxisphasen im Lehrplan des Business Psychology Studiums integriert. So wirst Du u. a. in Deiner vorlesungsfreien Zeit ein siebenwöchiges Praktikum absolvieren und an komplexen Fragenstellungen in einem gemeinsamen Business Project mit Praxispartnern arbeiten. Auch unser Business Simulation Game bietet Dir die Chance, Dein Wissen praktisch anzuwenden. Unser Career Service unterstützt Dich dabei, einen spannenden Praktikumsplatz bei einem renommierten Unternehmen zu finden – auch im Ausland!

Außerdem erlernst Du in unseren Soft-Skill-Kursen, wie Du Teams führst und mit deinen Kommilitoninnen/Kommilitonen auf allen Hierarchieebenen zielgerichtet kommunizierst. Ob im Bewerbungsgespräch oder bei einer wichtigen Abschlusspräsentation – Ein souveränes Auftreten ist dabei die Summe aus Deinen Erfahrungen und gezielten Trainings, in denen Du Deine Fähigkeiten verbessern kannst. Mit einer überzeugenden Ausstrahlung und Rhetorik wirst Du im Arbeitsleben stets erfolgreich sein.

NOCH NICHT ÜBERZEUGT? HIER FINDEST DU WEITERE GRÜNDE, WARUM DU MIT DER CBS DIE RICHTIGE ENTSCHEIDUNG TRIFFST

  • INTERNATIONAL

  • PRAXISORIENTIERT

  • AKKREDITIERT

  • PERSÖNLICH

WARUM CBS?

Erfahre mehr in Deinem kostenlosen Infomaterial

Du möchtest Dich zu Hause in Ruhe über unsere Bachelor- und Master-Studiengänge informieren? Jetzt unverbindlich und kostenlos Dein Infomaterial anfordern, und wir senden Dir gern unser Infomaterial zum Studium per E-Mail zu.

Folge uns auf Instagram & Facebook, lerne uns auf einer Infoveranstaltung kennen, oder nehme Kontakt mit unseren Studienberatern auf, um mehr über uns zu erfahren.

Marc Spitz

Marc Spitz

Beratung: Campus Köln
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!

Telefon: 0800 931 8099
WhatsApp: Schreib uns bei WhatsApp
E-Mail: study@cbs.de
Elsa Chumakova

Elsa Chumakova

Beratung: Campus Aachen & Rostock
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!

Telefon: 0800 931 8099
WhatsApp: Schreib uns bei WhatsApp
E-Mail: study@cbs.de
Lidia Gusev

Lidia Gusev

Beratung: Campus Berlin/Potsdam
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!

Telefon: 0800 931 8099
WhatsApp: Schreib uns bei WhatsApp
E-Mail: study@cbs.de
Maike Refäuter

Maike Refäuter

Beratung: Campus  Düsseldorf/Neuss, Solingen
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!

Telefon: 0800 931 8099
WhatsApp: Schreib uns bei WhatsApp
E-Mail: study@cbs.de
Florian Kröhnke

Florian Kröhnke

Beratung: Campus Hamburg & Hannover
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!

Telefon: 0800 931 8099
WhatsApp: Schreib uns bei WhatsApp
E-Mail: study@cbs.de
Simon Blache

Simon Blache

Beratung: Campus Hannover & Rheine
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!

Telefon: 0800 931 8099
WhatsApp: Schreib uns bei WhatsApp
E-Mail: study@cbs.de
Mirjam Zimmermann

Mirjam Zimmermann

Beratung: Campus Mainz
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!

Telefon: 0800 931 8099
WhatsApp: Schreib uns bei WhatsApp
E-Mail: study@cbs.de
  • icon active icon
  • icon active icon
  • icon active icon
  • icon active icon
  • icon active icon
  • icon active icon
  • icon active icon

Das sagen unsere Alumni

Philip Kollmann
Projektmanager Wayne's Coffee

„Besonders die Soft-Skill-Kurse haben mir für mein Auftreten in den Bewerbungsgesprächen sehr geholfen. Durch die Arbeit im Finance and Business Club habe ich ein breites Netzwerk aufgebaut und Projektmanagement-Fähigkeiten erworben, mit denen ich bei den Firmen punkten konnte."

Katrin Rieger
Bereichsdirektorin Reisevertrieb
Deutschland / Vice President Sales
HanseMerkur Krankenversicherung

„Das praxisnahe Lernen in kleinen Gruppen hat mich optimal auf heutige Projekt- und Teamarbeit vorbereitet. Die CBS hat mir die entscheidenden Soft Skills und aktuelles Wissen aus der Praxis vermittelt."

Christopher Rosenbaum
Manager
Ernst & Young GmbH
Wirschaftsprüfungsgesellschaft

„Das Management Studium bereitet einen sorgfältig auf die Aufgaben eines Beraters vor. "Insbesondere das Fördern von Präsentationstechniken sowie analytischem Denkvermögen ist im Berateralltag von enormer Bedeutung.“

Neil Jordaan
Global Digital Content Manager
Elanco

„Viele Professoren haben uns im Unterricht an ihrer Branchenerfahrung teilhaben lassen und konnten trockene Theorie mit Praxisbeispielen veranschaulichen. Auch die internationale Atmosphäre am Campus hat mir gut gefallen.“

Lisa Fleischhauer
Technical Business Analyst
Fielmann Ventures GmbH

„Das Studium an der CBS hat einen großen Beitrag zu meiner Persönlichkeitsentwickung geleistet.“

Christian Miele
Präsident
Bundesverband Deutsche Startups e.V.

„Insbesondere das Rhetoriktraining hat mir sehr geholfen meine eigenen Ideen zu präsentieren. Ebenso ist die praxisbezogene Ausbildung an der CBS sehr gut!“

Hauke Grün
Global Group Director
Initiative

„Das Studium an der CBS hat mich in vielerlei Hinsicht auf meine Karriere bei einer der weltweit führenden Media-Agenturen vorbereitet.“

Sandra Dreier
Partner im Bereich Financial Accounting & Advisory Services
EY (Ernst & Young GmbH Wirtschaftsprüfgesellschaft

„Besonders gefallen hat mir die Mischung aus Theorie und Praxis, die Internationalität, die kleinen Lerngruppen sowie die vielen Aktivitäten außerhalb des Lehrplans.“

Stefanie Zipp
Personalmarketingreferentin
Deutsche Bahn AG

„Durch das Masterstudium an der CBS konnte ich mein fachliches Wissen weiterentwickeln und mich perfekt auf den Berufseinstieg vorbereiten. Vor allem konnte ich aus den praxisbezogenen Inhalten sehr viel mitnehmen.“

Christian Knott
Partner
Capnamic Ventures Management GmbH

„Viele Kontakte aus dem Studium sind für mich heute noch relevante Ansprechpartner für die verschiedensten Themen. Hier schon an der Uni zu lernen, welchen Mehrwert das Netzwerk haben kann, war wichtig.“

Tim Becker
Manager Automotive & Sustainability
Porsche Consulting GmbH

„Mir haben besonders der persönliche Charakter des Studiums und die gute Atmosphäre gefallen, die insbesondere durch die Kursgröße und die Nähe zu den Dozenten erreicht wurden.“