INFOMATERIAL ANFORDERN
INFOMATERIAL ANFORDERN
WiWo_BesteFachhochschulen2021_CBS_International_Business_School

Beweg die Welt mit E-Commerce & Handels-management

INFOMATERIAL ANFORDERN
>700

Partnerunternehmen
>120

Partnerhochschulen
1900

Studierende

IB - International Trade (B.A.): Dein E-Commerce- & Handelsmanagement-Studium in Köln

Bachelor IB International Trade Student

Was ist ein E-Commerce- und Handelsmanagement-Studium? Und warum solltest Du das studieren?

E-Commerce und Handelsmanagement – mit diesem Studium lernst Du die abwechslungsreichen Seiten des Handels kennen. Dank Freihandel, geöffneter Grenzpolitik, Digitalisierung und optimierter Logistikstrategien hat heutzutage jede/r die Möglichkeit, Produkte per E-Commerce aus weit entfernten Ecken der Erde zu bestellen und diese bereits kurz danach zu erhalten. Sogar frische Zutaten für das Abendessen werden gekühlt zur gewünschten Adresse geliefert – eine logistische Meisterleistung. Der Handel ist eine Branche, die sich ständig neu erfindet und in der sich auch in Zukunft noch einiges bewegen wird. Die Möglichkeiten des internationalen Handels sind eine Herausforderung für die großen Multichannel-Handelsunternehmen sowie die reinen E-Commerce-Anbieter. Das abwechslungsreiche Studium in dem Bereich E-Commerce und Handelsmanagement bereitet Dich hervorragend für eine spätere Karriere im Handel vor.

International Trade (B.A.): Was sind die Studieninhalte?

An der CBS hast Du die Möglichkeit, Handelsmanagement und E-Commerce zu studieren. Im Rahmen des International Business Studiums spezialisierst Du Dich auf den Bereich International Trade und erhältst im Zuge dessen fundierte Kenntnisse bezüglich des aktuellen Marktgeschehens.

In den Semestern 1 und 2 beginnst Du mit Studieninhalten zu den Grundlagen der Betriebswirtschaftslehre, anschließend erwirbst Du in den Semestern 3 bis 6 spezifisches Handelsfachwissen. Die Module des Handelsmanagement-Studiums umfassen unter anderem:

  • International Trade Theory and Policy

  • Strategies of Multinational Enterprises

  • International Trade Law

  • Digital Management

  • Global Supply Chain Management

International Business studieren und erste Praxiserfahrungen sammeln

Die erlernten Grundkenntnisse befähigen Dich bereits im 4. Semester Deines E-Commerce-Studiums zu der Durchführung eines Business-Projects, bei dem Du eine Aufgabe aus dem Bereich internationaler Handel lösen – entweder als Case Study oder als reale Problemstellung in Kooperation mit einem Praxispartner. Abschließend stellen alle Studierenden ihre Projekte des praktischen Studienmoduls vor. An der CBS wird bereits früh in Deinem Handelsmanagement-Studium ein aktueller Praxisbezug vermittelt. Dadurch profitierst Du bereits zu Beginn Deiner beruflichen Karriere von anwendungsorientiertem Wissen im Handelsmanagement.

  • ECTS 180
  • Semester 6
  • Vorlesungssprache Englisch
  • Studienform Vollzeit
  • Abschluss Bachelor of Arts
  • Campus Köln
  • Praktikum Integriert
  • Auslandssemester Integriert
  • Studienbeginn Köln Sommer + Winter
  • Studiengebühren Köln* 5.310 €
FINANZIERUNG
AKKREDITIERUNG & RANKINGS

Studienverlaufsplan

Diese Studieninhalte erwarten Dich in den einzelnen Semestern im Bachelorstudiengang E-Commerce & Handelsmanagement:

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Business Operations3 ECTS ? !
  • Introduction: Basic business, economic, and market principles and key terms

  • External Business Environment

  • Global Markets

  • Competitive Environment

  • Internal Environment

  • Management, Leadership & Motivation

  • Business Function: HR, Operations, Marketing, Finance & Accounting

  • Entrepreneurship

  • Business Ethics and CSR

  • Emerging Business Trends

Business Law3 ECTS ? !
  • Survey on different legal systems and the harmonizing effect of EU Law

  • Concluding a contract

  • Different types of contracts and their typical features

  • Performance and obligations

  • Solving problems (e.g. failure to perform, liabilities)

  • Safeguarding creditors’ rights

  • Forms of business organizations

Mathematics3 ECTS ? !
  • Introduction to functions, graphs and interpretations

  • Understanding Derivatives

  • Applications of Derivatives

  • Understanding Differential Equations

  • Applications of Differential Equations

  • Understanding Logarithms

  • Applications of Logarithms

Statistics3 ECTS ? !
  • Introducing data and statistics

  • Descriptive statistics and exploratory data analysis

  • Introduction to probability theory

  • Discrete and continuous probability distributions

  • Sampling and sampling distributions

  • Interval estimations

  • Hypothesis development and testing

  • Simple linear regressions

Financial Accounting3 ECTS ? !
  • The purpose of accounting

  • Formal rules and assumptions, national law, IFRS, US-GAAP

  • The system of financial statements and accounts

  • Accounting for services and merchandising

  • Inventory valuation

  • Receivables

  • Plant, natural and intangible assets

  • Liabilities

  • Owner’s equity of corporations

  • Value-added tax

Applied Financial Accounting3 ECTS ? !
  • The purpose of accounting

  • Formal rules and assumptions, national law, IFRS, US-GAAP

  • The system of financial statements and accounts

  • Accounting for services and merchandising

  • Inventory valuation

  • Receivables

  • Plant, natural and intangible assets

  • Liabilities

  • Owner’s equity of corporations

  • Value-added tax

Programmspezifische Lehrinhalte

Marketing3 ECTS ? !
  • Marketing Definition and Process

  • Marketing in Context of Corporate Strategies

  • Internal Analysis and Marketing Environment (Micro)

  • Marketing Environment (Macro)

  • Consumer Buying Behaviour

  • Market Segmentation

  • Strategic Brand Management

  • Marketing Instruments (Product, Price Place, Promotion)

  • Marketing and Sustainability

Human Resource Management3 ECTS ? !
  • Recruitment and Attraction

  • HR Planning, Controlling & Instruments

  • Training and Employee Development

  • Motivation and Leadership

  • Compensation and Benefits

  • Performance Appraisal and Management

  • Certificate of employment

  • HR Ethics

  • Trends in HRM

Überfachliche Kompetenzen

Foreign Language2 ECTS ? !

Depending on the student‘s choice, language courses are offered, for example, in English, Spanish or French. If you choose the English­-Only track, the lessons will focus on the intensive development of your English skills.

Business English2 ECTS ? !

The aim of this course is to solidify the students’ existing language competencies, as independent users of English, and to enable them to apply this to their studies, focusing on educational and business domains. Since English is the medium of instruction in their respective study programmes, students are expected to reach a proficient user level in English within the first year.

*Instead of Business English, German as a foreign language is offered as an obligatory course for Non-native German speakers.

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Microeconomics3 ECTS ? !
  • Introduction into microeconomic models

  • Consumer theory

  • The theory of the firm

  • Competitive markets

  • Market failure

  • Market power and monopoly

  • Oligopoly and monopolistic competition

  • Externalities

  • Asymmetric information

  • Introduction to game theory

Applied Microeconomics3 ECTS ? !
  • Introduction into microeconomic models

  • Consumer theory

  • The theory of the firm

  • Competitive markets

  • Market failure:

  • Market power and monopoly

  • Oligopoly and monopolistic competition

  • Externalities

  • Asymmetric information

  • Introduction to game theory

Market Research3 ECTS ? !
  • Introduction to Market Research

  • Defining the marketing research problem and developing an approach

  • Research design

  • Secondary Data

  • Qualitative research

  • Quantitative research

  • Scaling and sampling

  • Fieldwork and Data preparation

  • Basic data analysis (how to use it)

  • Report preparation and presentation

Cost Accounting3 ECTS ? !
  • Rationales of cost accounting

  • Simplistic methods of overhead allocation

  • Job costing

  • Process costing

  • Activity-based costing

  • Overcapacity costing

  • Joint product costing

  • Overhead analysis sheet

  • Concepts of relevant cost and revenue

  • Budgeting

Programmspezifische Lehrinhalte

Supply Management3 ECTS ? !
  • Industrial Buying Behaviour

  • New perception of supply management

  • The procurement marketing process

  • Situation Analysis: Defining critical supply problems, potentials, targets and strategies

  • Need Analysis: Defining the demand

  • Evaluating and Selecting Supply Markets

  • Supplier Evaluation: Find the ‘right supplier’

  • Supplier Relationship Management: Importance of supplier collaborations

  • Supplier Negotiation Process: Strategies and tools

  • Green procurement: Describing a sustainable procurement model

  • Creating a basis for sustainable procurement and integrating sustainable measures into procurement processes

  • Sustainable supplier management: Key theories and practices

Strategic Management3 ECTS ? !
  • Introduction to Strategy and Strategic Management

  • External Analysis: understanding opportunities and threats the environment offers

  • Internal Analysis: uncovering strengths and weaknesses of the organization

  • Generic business-level strategies for competitive advantage

  • Basic Corporate-level strategic choices for long-term profitability

  • Diversification strategy

  • Internationalization

  • Mergers and acquisitions

  • Strategic entrepreneurship

  • Strategic leadership

  • Social Responsibility and Ethics of Strategic Management

  • Basics of Corporate Governance

Introduction to Finance6 ECTS ? !
  • Finance: Goals, Functions and Environment

  • Financial analysis and Financial Forecasting

  • Managing Working Capital

  • Sources of Short-Term Financing

  • Capital Markets and Investment Banking

  • External financing resources: Debt capital

  • External financing resources: Equity capital

  • Capital Budgeting: The Time Value of Money

  • Capital structure and the Cost of Capital

Überfachliche Kompetenzen

Business English2 ECTS ? !

The aim of this course is to solidify the students’ existing language competencies, as independent users of English, and to enable them to apply this to their studies, focusing on educational and business domains. Since English is the medium of instruction in their respective study programmes, students are expected to reach a proficient user level in English within the first year.

*Instead of Business English, German as a foreign language is offered as an obligatory course for Non-native German speakers.

Foreign Language2 ECTS ? !

Depending on the student‘s choice, language courses are offered, for example, in English, Spanish or French. If you choose the English­-Only track, the lessons will focus on the intensive development of your English skills.

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Macroeconomics3 ECTS ? !
  • Indicators: Gross Domestic Product and its major components, Inflation

  • Labour Markets and unemployment

  • The classical AS-AD model

  • Keynes’ IS-LM Model

  • The basic RBC model

  • Monetary Policy

  • Fiscal Policy

Applied Macroeconomics3 ECTS ? !
  • Indicators: Gross Domestic Product and its major components, Inflation

  • Labour Markets and unemployment

  • The classical AS-AD model

  • Keynes’ IS-LM Model

  • The basic RBC model

  • Monetary Policy

  • Fiscal Policy

Programmspezifische Lehrinhalte

International Management3 ECTS ? !
  • Determinants & dimensions of culture in business

  • Culture & styles of management

  • Culture & corporate structures

  • Culture & leadership

  • Culture & corporate strategy

  • Cultural change in organisations

  • Culture and international marketing management

  • Cultural diversity in organisations

  • Business communication across culture & barriers to intercultural communication

  • Working with international teams

  • Conflicts & cultural differences

  • Developing intercultural communicative competence

Digital Management3 ECTS ? !
  • Global competition and the transnational corporation in the global economy

  • Emerging markets

  • Institutions governing competition

  • Formal and informal institutions

  • Organizational designs for multinational companies

  • Location-based aspects: Competitive advantages of countries

  • Organization, local adaptation and the need for standardization

  • New approaches in International Management (Born Global, QRC, …)

  • Networks and innovation

  • Managing people in multinational enterprises

  • Managing expatriates

  • Leadership and management behaviour in multinational companies

Integrative Case Study3 ECTS ? !
  • Guide and Strategic Plan to Case study analysis

  • Writing a proper case study analysis report

  • In-depth Case Study Analysis with focus on Financial Management

  • Solving of interdisciplinary case studies with a focus on digital management

Wahlbereich

International Trade Management3 ECTS ? !
  • The organisation of import and export operations

  • Planning and preparations for export marketing strategy

  • International logistics and channels of distribution

  • Payment terms and procedures

  • Export sales contracts

  • Documentation, risk and insurance

  • Countertrade

  • Trade finance (L/C)

  • Import / Export regulations

  • Product selection and suppliers

  • The entry modes in international trade

International Trade Theory & Policy3 ECTS ? !
  • Comparative advantage

  • Resource-based Heckscher-Olin model

  • Modern trade theories

  • Mobility of the factors of production

  • Trade policy and protectionism

  • International monetary and financial systems

  • Multinational corporation and “product cycle”

  • Global and regional trade regimes and organizations

  • Economic integration and the European Union

  • WTO

  • National efforts to boost innovation and competitiveness

  • International trade and globalization

International Trade Law3 ECTS ? !

Based on the rules and regulations under the WTO, UN, EU and certain national laws the following contents will be covered:

  • Restrictions on trade in goods

  • Restrictions on trade in services

  • Minimum quality requirements

  • Intellectual property rights

Überfachliche Kompetenzen

Foreign Language4 ECTS ? !

Depending on the student‘s choice, language courses are offered, for example, in English, Spanish or French. If you choose the English­-Only track, the lessons will focus on the intensive development of your English skills.

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Management Information Systems3 ECTS ? !
  • IT and MIS as enablers of strategic decision making

  • E-business, networks, and mobile technology

  • Infrastructure, hardware and software

  • Databases and data warehouses

  • Business Intelligence

  • Networks and communications

  • Operations management and supply chain management

  • Enterprise resource planning

  • Limitations and risks of IT systems and applications

  • MIS market trends, major providers and IT solutions.

  • The role of social media in business

  • Industry 4.0 and the Internet of Things

Programmspezifische Lehrinhalte

Corporate Tax3 ECTS ? !

The overall aim of this module is to introduce students to the basic concepts of corporate taxation, especially the different types of taxes, transparent and intransparent entities and the value added tax.

Wahlbereich

Business Elective 13 ECTS ? !

These courses aim to enable the students to develop and/or strengthen relevant skills that are of particular interest to them. Electives allow students to expand their knowledge. The following are examples of the types of courses on offer:

  • International Marketing

  • International Human Resource Management

  • Organisational Behaviour

  • Global Supply Chain Management

  • Entrepreneurship

  • Diversity in Business

  • Corporate Social Responsibility

  • International Accounting

  • Advanced Statistics

  • Design Thinking

  • Quantitative Social Media Research

  • SAP as Enterprise Resource Planning Software

  • Snack Content

  • Harvesting and analyzing social media data for business purposes

  • Industry 4.0

Business Elective 23 ECTS ? !

These courses aim to enable the students to develop and/or strengthen relevant skills that are of particular interest to them. Electives allow students to expand their knowledge. The following are examples of the types of courses on offer:

  • International Marketing

  • International Human Resource Management

  • Organisational Behaviour

  • Global Supply Chain Management

  • Entrepreneurship

  • Diversity in Business

  • Corporate Social Responsibility

  • International Accounting

  • Advanced Statistics

  • Design Thinking

  • Quantitative Social Media Research

  • SAP as Enterprise Resource Planning Software

  • Snack Content

  • Harvesting and analyzing social media data for business purposes

  • Industry 4.0

Business Project6 ECTS ? !

The overall objective of this course is to provide students with possibility of applying their business knowledge on concrete business situation (real or scenario-based), related to the field of their specialization. By the end of the module students should be able to:

  • Define project goals for the “client”.

  • Work under the set timeframe and agreed project scope.

  • Cooperate in the international project teams.

  • Plan and conduct secondary and primary research to gather necessary information: understand which information is needed and where to look for it.

  • Conduct analysis of the “client business”: be able to understand the researched information in a wider context.

  • Evaluate markets/ industries/ competitive landscapes.

  • Develop possible strategic directions for the “client” business.

  • Formulate recommendations

Global Supply Chain Management3 ECTS ? !
  • Fundamentals of international logistics

  • Inventory management

  • Warehouse management

  • Packaging and transportation

  • Procurement logistics

  • Production logistics

  • Distribution logistics

  • Disposal logistics

  • Basics of Supply Chain Management

  • Supply Chain Strategy & Design

  • Supply Chain Planning & Synchronization

  • Trends in supply chain management

Strategies of Multinational Enterprises3 ECTS ? !
  • The strategic imperatives

  • Expanding abroad: motivations, means, and mentalities

  • Understanding the international context: responding to conflicting environmental forces

  • Understanding the impact of globalization and technological change on company’s ability to achieve and sustain above-average returns

  • Developing transnational strategies: building layers of competitive advantage

  • The organizational challenge

  • Developing a transnational organization: managing integration, responsiveness, and flexibility

  • Creating worldwide innovation and learning: exploiting cross border knowledge management

  • Engaging in cross border collaboration: managing across corporate boundaries

  • The managerial implications, including assessment of corporate strategic options such as internationalization, domestic and international merges and acquisitions, as well as strategic alliances under various environmental conditions in diverse international markets

  • Implementing the strategy: building multidimensional capabilities

  • The future of the transnational management model and its evolving global role

Überfachliche Kompetenzen

Foreign Language4 ECTS ? !

Depending on the student‘s choice, language courses are offered, for example, in English, Spanish or French. If you choose the English­-Only track, the lessons will focus on the intensive development of your English skills.

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Auslandssemester

Auslandssemester25 ECTS ? !

You will spend the fifth semester at one of our numerous partner universities abroad. Our International Office supports you in the selection & application process and coordinates the courses to be taken abroad with you in advance.

Programmspezifische Lehrinhalte

Bachelor Thesis12 ECTS ? !

During your 6th semester you are working on your Bachelor thesis. You have 12 weeks to complete your thesis and the subject is freely selectible. A supervisor from CBS will support you and you can write the thesis in collaboration with a company as well.

Bachelor Thesis Tutorial1 ECTS ? !

During the Bachelor Thesis Tutorial you will learn the fundamentals for your Bachelor thesis: Defining the topic as well as structuring the thesis and you will learn the theoretical knowledge for scientific working.

Business Simulation Game4 ECTS ? !

In a business simulation game participants have to manage their own virtual company which operates in the same market as other participant-operated competitors. This involves making typical management decisions in realistic environments. Beside the deepening and active examination of subject-specific knowledge the simulation games also include the team environment, where interaction, communication and prioritization are of paramount importance. Participants learn how to manage risk and uncertainty while time is limited and information constrained. Group-reflections help to take over different perspectives and to discuss pros and cons of content- as well as behaviour-related actions.

Wahlbereich

Omnichannel Commerce3 ECTS ? !
  • Defining e-business and e-commerce

  • E-business opportunities and risks

  • E-Business models (e.g. online marketplaces, auctions, e-shops)

  • Analysing the e-environment

  • Defining and implementing e-business strategies: How can they create business value?

  • Analysing and implementing e-procurement (drivers, risks, costs)

  • Analysing and implementing e-marketing (e-marketing planning process)

  • Implementing relationship management (including retention management)

International Trade & Finance3 ECTS ? !
  • Principles of financial transactions

  • Risk identification

  • Structure of clean payments and documentary credits

  • Cross border leasing

  • International factoring

  • Project finance

Überfachliche Kompetenzen

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Bachelor IB International Trade Student

E-Commerce-Studium: Supply Chain Management meistern

Waren, Dienstleistungen und Informationen fließen zwischen Unternehmen sowie Einzelpersonen und bilden dabei komplexe Handelsbeziehungen rund um den Globus. Spezialisten/-innen aus den Bereichen E-Commerce und Handelsmanagement bringen alle benötigten Fähigkeiten mit, um die einwandfreie Abwicklung von Handelsprozessen zu ermöglichen. Entsprechend suchen Unternehmen Experten/-innen, welche das Supply Chain Management ganzheitlich überblicken. Wenn Du bei der CBS Handelsmanagement und E-Commerce studierst, wirst Du zu den gesuchten Fachleuten gehören, die sowohl den traditionellen als auch den digitalen Handel beherrschen und später bei großen Konzernen Milliarden bewegen.

Dein Handelsmanagement-Studium vermittelt Dir alle nötigen Grundlagen, um für Deine künftigen Arbeitgeber komplexe Lieferketten so zu managen, dass die benötigten Waren zur richtigen Zeit am richtigen Ort sind.

Multinationale Strategien in Deinem Handelsmanagement-Studium

Weltweit agierende Handelsunternehmen haben vielerlei Möglichkeiten, Warenströme zu koordinieren. Anbietern von Waren und Dienstleistungen stellen sich regelmäßig wichtige Fragen, die den Erfolg Deiner Firma maßgeblich mitbestimmen:

  • In welchen Ländern wird größtenteils eingekauft?

  • Können weitere Märkte erschlossen werden?

  • Welche Möglichkeiten der Zwischenfinanzierung der Waren bieten sich an?

  • Wie wird die Logistik organisiert?

  • Welchen Stellenwert hat E-Commerce im Unternehmen?

Wenn Du Handelsmanagement und E-Commerce studierst, lernst Du Dich solcher Fragen mit einem ganzheitlichen Ansatz anzunehmen und Lösungen zu entwickeln. Anhand aktueller Business Cases diskutierst Du mögliche Optionen im Bereich des Handels und entwickelst eigene Strategien.

Alumni Testimonials_Philip Kollmann

„Besonders die Soft-Skill-Kurse haben mir für mein Auftreten in den Bewerbungsgesprächen sehr geholfen. Durch die Arbeit im Finance and Business Club habe ich ein breites Netzwerk aufgebaut und Projektmanagement-Fähigkeiten erworben, mit denen ich bei den Firmen punkten konnte."

Philip Kollmann

Projektmanager
Wayne's Coffee Deutschland
Alumni Testimonials_Katrin Rieger

„Das praxisnahe Lernen in kleinen Gruppen hat mich optimal auf heutige Projekt- und Teamarbeit vorbereitet. Die CBS hat mir die entscheidenden Soft Skills und aktuelles Wissen aus der Praxis vermittelt."

Katrin Rieger

Bereichsdirektorin Reisevertrieb Deutschland / Vice President Sales
HanseMerkur Krankenversicherung
Alumni Testimonials_Christoph Rosenbaum

„Das Management Studium bereitet einen sorgfältig auf die Aufgaben eines Beraters vor. Insbesondere das Fördern von Präsentationstechniken sowie analytischem Denkvermögen ist im Berateralltag von enormer Bedeutung.“

Christopher Rosenbaum

Manager
Ernst & Young GmbH Wirtschaftsprüfungsgesellschaft
Alumni Testimonials_Britta Jansen

„Die CBS ist eine international ausgerichtete und sehr praxisorientierte Hochschule, die mich durch die Pflichtpraktika, das Kursangebot und die zu erstellenden Projekt-/Gruppenarbeiten sehr gut auf die Berufswelt vorbereitet hat.“

Britta Jansen

HR Business Partner
HRS Group
Alumni Testimonials_Neil Jordaan

„Viele Professoren haben uns im Unterricht an ihrer Branchenerfahrung teilhaben lassen und konnten trockene Theorie mit Praxisbeispielen veranschaulichen. Auch die internationale Atmosphäre am Campus hat mir gut gefallen.“

Neil Jordaan

Global Digital Content Manager
Elanco
Alumni Testimonials_Julia Hack

„Das Studium an der CBS hat mir eine sehr gute Basis gegeben, die in vielerlei Hinsicht bei einer Gründung hilft – sei es bei der Finanzplanung oder bei der Marketingstrategie."

Julia Hack

Co-founder
Green for me
Alumni Testimonials_Lisa Fleischhauer

„Das Studium an der CBS hat einen großen Beitrag zu meiner Persönlichkeitsentwickung geleistet.“

Lisa Fleischhauer

Technical Business Analyst
Fielmann Ventures GmbH
Alumni Testimonials_Christian Miele

„Insbesondere das Rhetoriktraining hat mir sehr geholfen meine eigenen Ideen zu präsentieren. Ebenso ist die praxisbezogene Ausbildung an der CBS sehr gut!“

Christian Miele

Präsident
Bundesverband Deutsche Startups e.V.
Alumni Testimonials_Hauke Grün

„Das Studium an der CBS hat mich in vielerlei Hinsicht auf meine Karriere bei einer der weltweit führenden Media-Agenturen vorbereitet.“

Hauke Grün

Global Group Director
Initiative
Alumni Testimonials_Sandra Dreier

„Besonders gefallen hat mir die Mischung aus Theorie und Praxis, die Internationalität, die kleinen Lerngruppen sowie die vielen Aktivitäten außerhalb des Lehrplans.“

Sandra Dreier

Partner im Bereich Financial Accounting & Advisory Services
EY (Ernst & Young GmbH Wirtschaftsprüfgesellschaft)
Alumni Testimonials_Stefanie Zipp

„Durch das Masterstudium an der CBS konnte ich mein fachliches Wissen weiterentwickeln und mich perfekt auf den Berufseinstieg vorbereiten. Vor allem konnte ich aus den praxisbezogenen Inhalten sehr viel mitnehmen.“

Stefanie Zipp

Personalmarketingreferentin
Deutsche Bahn AG
Alumni Testimonials_Christian Knott

„Viele Kontakte aus dem Studium sind für mich heute noch relevante Ansprechpartner für die verschiedensten Themen. Hier schon an der Uni zu lernen, welchen Mehrwert das Netzwerk haben kann, war wichtig.“

Christian Knott

Partner
Capnamic Ventures Management GmbH
Alumni Testimonials_Tim Becker

„Mir haben besonders der persönliche Charakter des Studiums und die gute Atmosphäre gefallen, die insbesondere durch die Kursgröße und die Nähe zu den Dozenten erreicht wurden.“

Tim Becker

Manager Automotive & Sustainability
Porsche Consulting GmbH

Global und international – Grundlagen Deines E-Commerce-Studiums

Ein Wirtschaftsstudium, welches den Aspekt der Globalisierung vernachlässigt, ist heutzutage kaum noch vorstellbar. An der CBS wirst Du mit Deinem Handelsmanagement-Studium auf alle Facetten des internationalen Marktes vorbereitet. Während Deines Studiums lernst Du in den Soft-Skills Kursen wie du Teams führst oder verhandlungssicher mit Geschäftspartnern überall auf der Welt kommunizierst. Neben der Unterrichtssprache Englisch kannst Du weitere Fremdsprachen erlernen. Möchtest Du Deine Sprachkenntnisse weiter vertiefen, unterstützt die CBS Dich ebenso dabei, Dein Englisch zu perfektionieren. Nutze die Möglichkeit, Dein Praktikum im Ausland zu absolvieren oder entscheide Dich für ein Auslandssemester an einer der Partnerhochschulen. So lernst Du kulturelle Unterschiede in der Praxis kennen. Ein großes Plus, wenn Du später im Beruf Verhandlungen führst. Unser Career Service unterstützt Dich dabei, einen spannenden Praktikumsplatz bei einem renommierten Unternehmen zu finden.

Welche Karrierechancen hast Du mit einem Handelsmanagement und E-Commerce Abschluss?

Mit dem Abschluss Deines E-Commerce- und Handelsmanagement-Studiums oder einem anderen der CBS-Studiengänge in Köln stehen Dir alle Türen offen. Beruflich ergibt sich für Dich dadurch die Möglichkeit, bei folgenden Unternehmen zu arbeiten:

  • Handelsriesen in Deutschland

  • internationalen Konzerne

  • großen Multichannel-Handelsunternehmen

  • spezialisierte Mittelständler

  • bekannte E-Commerce-Unternehmen

  • Start-ups auf der ganzen Welt

Mit Deiner Entscheidung, internationales Handelsmanagement an der CBS International Business School zu studieren, setzt Du ein starkes Signal in Deinem Lebenslauf – und erwirbst vor allem exzellentes, praxisorientiertes Wissen, womit Du herausstechen wirst. Du willst E-Commerce in Köln studieren? Dann hast Du mit der CBS International Business School den idealen Partner gefunden.

Bist Du überzeugt?

JETZT BEWERBEN

NOCH NICHT ÜBERZEUGT? HIER FINDEST DU WEITERE GRÜNDE, WARUM DU MIT DER CBS DIE RICHTIGE ENTSCHEIDUNG TRIFFST

  • INTERNATIONAL

  • PRAXISORIENTIERT

  • AKKREDITIERT

  • PERSÖNLICH

WARUM CBS?

Erfahre mehr in Deinem kostenlosen Infomaterial

Du möchtest Dich zu Hause in Ruhe über unsere Bachelor- und Master-Studiengänge informieren? Jetzt unverbindlich und kostenlos Dein Infomaterial anfordern, und wir senden Dir gern unser Infomaterial zum Studium per E-Mail zu.

Folge uns auf Instagram & Facebook, lerne uns auf einer Infoveranstaltung kennen, oder nehme Kontakt mit unseren Studienberatern auf, um mehr über uns zu erfahren.

Anika Zaeske

Anika Zaeske

Beratung: Campus Köln
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!

Telefon: +49 (0) 221 93 18 09-31
WhatsApp: Schreib uns bei WhatsApp
E-Mail: study@cbs.de
Mirjam Zimmermann

Mirjam Zimmermann

Beratung: Campus Mainz
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!

Telefon: +49 (0) 6131 88055 31
WhatsApp: Schreib uns bei WhatsApp
E-Mail: study@cbs.de
Katharina Ging

Katharina Ging

Beratung: Campus Potsdam
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!

Telefon: +49 (0) 221 93 18 09-31
WhatsApp: Schreib uns bei WhatsApp
E-Mail: study@cbs.de
  • icon active icon
  • icon active icon
  • icon active icon
Schreibe uns bei WhatsApp