Bachelor Vollzeit Englisch
Bachelor Vollzeit Deutsch
Bachelor Dual Management
Prep4University Programm
Master Vollzeit Englisch
Master Berufsbegleitend Englisch
Master Berufsbegleitend Deutsch
Master Dual Management & Technik
Standorte
Campus Köln
Campus Mainz
Campus Berlin/Potsdam
Bachelor Vollzeit Englisch
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Bachelor Dual Technik
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Master Vollzeit Englisch
Master Vollzeit Deutsch
Master Berufsbegleitend Englisch
Master Berufsbegleitend Deutsch
Master Dual Management & Technik
MBA
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Internationalität & Studentenleben
Digital- und Online-Marketing ergänzen in vielen Branchen nicht mehr nur das traditionelle Marketing, sondern werden teilweise zur Leit-Strategie – insbesondere bei international tätigen Unternehmen. Da gleichzeitig die Vielfalt der digitalen Medien steigt, sind für das mittlere und gehobene Management Expertinnen und Experten gefragt, die sowohl die einzelnen Disziplinen beherrschen als auch Management- und Führungsqualitäten an den Tag legen. Der englischsprachige Master Digital Marketing an der CBS International Business School ermöglicht Ihnen, durch tiefes und breites Wissen sowie geschulte Soft Skills eine chancenreiche Karriere anzustreben.
Was ist Online Marketing? Definition und Beispiele
Wie entwickelt man eine Online-Marketingstrategie, die sowohl international als auch über verschiedene Kanäle und Medien hinweg funktioniert? Die Antwort darauf bekommst Du im Rahmen des Digital Marketing Masters unter anderem in den Kursen “Digital Storytelling” und “Digital Strategy Development” – hier lernst Du die unterschiedlichsten Techniken und Werkzeuge des Online Marketings kennen. Dazu gehören: Storytelling, Website-Optimierung, Search Engine Marketing, Conversion-Optimierung, und Marketing Analytics.
Tiefere Einblicke erlaubt Dir zudem das Seminar “Digital Content Creation”, das Dich im zweiten Semester erwartet.
*Die angezeigten Preise verstehen sich als Semestergebühr. Informationen zu den Studiengebühren für Nicht-EU-Studierende findest Du auf der allgemeinen Informationsseite zu den Studiengebühren. Stand: März 2021.
Diese Studieninhalte erwarten Dich in den einzelnen Semestern im Masterstudiengang Digital Marketing:
Demand analysis & estimating demand
Supply and market equilibrium
Production economics
Cost analysis
Estimating cost functions and production functions
Economies of scale
Prices, output and strategy in different markets
Game theory models of oligopoly
Pricing techniques and analysis
Government regulation
Quantitative and qualitative methods
Development of a research question
Steps of research process
Methods of data collection
Sampling
Data analysis using statistical software programs (SPSS or R)
Writing a research report
Strategy making process and strategic reasoning
Cultural and institutional context of strategic management
Network-level strategies
Corporate development and configuration
Strategic change and corporate restructuring
Strategy evaluation and strategic controls
Dynamics of innovation & their implications for change management
Individual creativity and invention
Corporate creativity & intrapreneuring
Technology management
Innovation and technology strategies
Managing innovations
Diffusion of innovations
Cultural differences in innovation capability
Contemporary trends in innovation management
Introduction to Digital Marketing and Modern Growth Concepts
Demand Generation vs. Demand Capturing
Digital marketing and its scope and importance
Key components and objectives of a digital marketing
Growth and its relevance for digital businesses
Different growth models (plg, slg, molg) and their advantages and disadvantages
Key factors and challenges that influence digital marketing and growth performance
Characteristics and functions of various digital platforms and channels
Importance and purpose of measuring and optimizing digital marketing
Tools and techniques for digital marketing objective and target markets
Evaluating the principles of growth hacking and experimentation
Potential risks and challenges of digital marketing practices
Brand and brand management and their scope and importance
Key components and objectives of a brand strategy
Brand identity system and the elements of brand identity
The concept and methods of brand positioning
The concept of brand equity and the factors that influence brand equity
Brand strategies and tactics
Brand extension, brand portfolio management,
Brand architecture and brand hierarchy
Brand co-creation and brand communication
Importance and purpose of measuring and evaluating brand performance
Challenges and opportunities that brands face in the digital era
Potential risks and threats, such as brand dilution, brand erosion, brand imitation, brand crisis
Search Engine Optimisation (SEO)
Search Engine Advertising (SEA)
Content Marketing
Content Management Systems (CMS)
E-Mail-Marketing
Web Analytics Tool: Google Analytics
Digital Marketing fundamentals
Social Media Marketing fundamentals
Influencer Marketing
Creating a digitally connected brand (brand core, brand space, brand persona)
Opinion formation/ expression
Social Media Monitoring fundamentals
Importance of channel choice
Identifying indices, metrics, and KPIs
Monitoring and analyzing brand reputation
Data privacy and ethics
Social Media Monitoring/ Digital Customer Intelligence tool: Brandwatch
Social Media Marketing and Management tool: HootSuite.
Positional and principal negotiations – advanced strategies and tactics
Identifying the opponent’s negotiation profile
Understanding the personal negotiation profile and preferences
General persuasion techniques
Negotiation maneuvers and tactics for advanced players
Techniques for opponent engagment
Managing emotions and self- programming for defending your point of view
Cialdini’s 6 principles of persuasion
Students are initially placed into an ACTW (Advanced) or FCTW (Foundations) course based on their results of the placement test. International students who qualify for the ACTW course have the option to officially replace this course by a German course.
Cornerstones of sustainable management
CSR as management approach
Practical approaches of organizational effectiveness
Tools for CSR implementation
CSR and financial performance
Life cycle assessment
Historical developments around the world
Directors and board structures in different parts of the world
Family business governance
Role of institutional investors
Corporate governance in mergers and acquisitions
Socially responsible investments
Corporate governance in different regions
Financial measurement of corporate strategies: the principles
Traditional value-based systems and their link with financial models
Cash flow return on investments (CFROI)
Customer life-time value
Corporate financial & compensation design
Defining a sustainable supply chain
Discussion of various theoretical concepts and their implications for sustainable supply chain management
Green marketing
Green logistics
Introduction to customer conversion and retention
Customer lifecycle management: stages, metrics, and tools
Customer acquisition, conversion and retention: strategies, channels, and metrics
Customer value and loyalty
Referrals and word-of-mouth
Segmentation and customer cohorts
Loyalty programs
customer surveys, reviews and ratings
Customer conversion and retention in e-commerce and SaaS
Customer conversion and retention trends: current and future developments
Introduction to monetization and pricing: definitions, concepts, and frameworks
Value-based pricing vs. cost-based and competition-based approaches
Revenue models and price models
Value proposition and value drivers
Foundational elements of pricing psychology
Deriving willingness to pay: approaches and methods
Pricing in different digital contexts
Pricing for Saas, platforms, B2C and B2B digital products
Implications of freemium/free offers
Usage-based pricing vs. subscription
Dynamic pricing
Pricing challenges and pitfalls: competition, cannibalization, price sensitivity, etc.
Price implementation and enforcement
Monetization and pricing best practices and case studies
The overall objective of this course is to provide students with possibility of applying their business knowledge on concrete business situation, related to the field of their specialization.
By the end of the module students should be able to:
Define project goals for the “client”.
Work under the set timeframe and agreed project scope.
Cooperate in the international project teams.
Evaluate markets/ industries/ competitive landscapes.
Develop possible strategic directions for the “client” business.
Formulate recommendations.
By choosing Business Electives in the second and third semester you can personalize your degree course and extend your management knowledge. The following are examples of the types of courses on offer:
Digital Leadership
Consulting Techniques
Strategic Renewal & Digital Business Models
International Risk Management
Portfolio Management
Entrepreneurship Capstone Course
By choosing Interdisciplinary Electives in the second and third semester you can personalize your degree course and extend your management knowledge. The Interdisciplinary Electives usually include subjects like:
App Conception
Blockchain Business Management
Cultures of Consumption
Future Scenarios for Sustainable Business Solutions
Game Development and Production
Intercultural Aspects of Ethics in Business
International Competitiveness
International Trade and Emerging Markets
Different Inteligencies – IQ vs EQ
The role of emotions – daily and work life
The construct of Emotional intelligence
Emotionally intelligent competencies & skills
Skills acquisition – Experiential/action learning
Reflection & reflexion
Encouraging engagement
Developing trust
In a business simulation game participants have to manage their own virtual company which operates in the same market as other participant-operated competitors. This involves making typical management decisions in realistic environments. Beside the deepening and active examination of subject-specific knowledge the simulation games also include the team environment, where interaction, communication and prioritization are of paramount importance. Participants learn how to manage risk and uncertainty while time is limited and information constrained. Group-reflections help to take over different perspectives and to discuss pros and cons of content- as well as behavior-related actions.
Focused review of the curriculum content
Pre-assessment quiz/ content area assessment as benchmark for students’ status quo
Guide and Strategic Plan to Case Study Analysis
Writing a proper Case Study Analysis report
Developing proper answers to Case questions, applying the relevant theoretical knowledge and frameworks
In-depth Case Study Analysis with focus all subject areas of the curriculum
In-depth Case Study Analysis with special focus on Strategic Management
Discovering and evaluating entrepreneurial opportunities
Developing business ideas from opportunities (e.g. based on using Design Thinking, Personas and User Stories)
Feasibility analysis of business ideas
Transferring the idea into a Business Model
Business Model and its building blocks (value proposition, customers segments, channels, customer relationships, revenue model, key partners, key activities, key resources, cost structure)
Business Plan: Introduction, Sample Case and General Outline
Developing the details of the business plan
Finding sources of financing: Business angels; Private equity; Start up financing; Venture capital investors
Preparing a pitch deck for successfully presenting the new venture business plan
Introduction: Crossmedia versus transmedia management, journalism, media channels, business models for storytelling
Extended Reality/ XR: Augmented Reality/ AR, Virtual Reality/ VR, Mixed Reality/ MR
Ethics for publishers and sustainability of media use
Transmedia trends integrating Virtual Reality, Augmented Reality, Mixed Reality, games, and social media channels
Content creation using Adobe Creative Cloud and Canva software
Content creation in times of Artificial Intelligence
How to build a character, conflict, and drama
The 3-act model
Writing short stories
Publishing stories
Story building for social media
Storytelling in marketing
Multiplicity and cultural representation in transmedia storytelling
Understanding and producing the orchestration of media
Internet trends
Semantic Web & semantic search enabling visual and voice search
Web 3.0 building on AI and blockchain technology
Big/ smart data
Characteristics of electronic markets
Internet start-ups
E-Commerce business and revenue models
Social commerce
Mobile commerce
E-commerce turnkey solutions
Building an e-commerce presence
The AI-powered organization
Industry 4.0
Content marketing
Measuring content marketing performance using Web analytics tools
E-commerce laws
Potential of blockchain to reduce digital marketing challenges
The metaverse as environment for business
Outlook on advertising in the metaverse
Digital strategy development
Cross-channel, multi-channel and omni-channel management
Data privacy and security
Data-driven marketing fundamentals
Marketing automation (Salesforce tools)
Agile marketing fundamentals
Introduction to big data
Machine learning and deep learning fundamentals
AI in a business and marketing context
Data collection and management
Evaluating content success
Data storytelling
Future marketing measures
Future of digitalization and digital marketing
History of innovations and insights for future innovations
Ethical reflection on artificial intelligence, virtual reality, augmented reality
Sustainable innovations
Silicon Valley DNA: Create innovations with Design Thinking
Using artificial intelligence for digital marketing
Writing artificial intelligence prompts
Innovation podcasts with expert interviews and social media posts
Extended reality: AR and VR in digital marketing
SEM approaches and tools
Google Analytics theory & practice
Google Ads theory & practice
Google Ads Keyword Planner
XOVI SEO Tool
Several freemium SEO tools
Google Search Console
During the Master Thesis Tutorial you will learn the fundamentals for your Master thesis: Defining the topic as well as structuring the thesis and you will learn the theoretical knowledge for scientific working.
By choosing Business Electives in the second and third semester you can personalize your degree course and extend your management knowledge. The following are examples of the types of courses on offer:
Digital Leadership
Consulting Techniques
Strategic Renewal & Digital Business Models
International Risk Management
Portfolio Management
Entrepreneurship Capstone Course
By choosing Interdisciplinary Electives in the second and third semester you can personalize your degree course and extend your management knowledge. The Interdisciplinary Electives usually include subjects like:
App Conception
Blockchain Business Management
Cultures of Consumption
Future Scenarios for Sustainable Business Solutions
Game Development and Production
Intercultural Aspects of Ethics in Business
International Competitiveness
International Trade and Emerging Markets
During your 4th semester you are working on your Master thesis. You have 19 weeks to complete your thesis and the subject is freely selectable. A supervisor from CBS will support you and you can write the thesis in collaboration with a company as well. Or you can write your thesis in connection with a stay abroad.
After the internship you have a deep understanding for the study-related business world and knowledge in the chosen working area. The internship has to last at least 7 weeks full-time (approx. 35 - 40 hours per week). The internship must be related to the field of studies - Digital Marketing - and needs to be approved by the CBS beforehand.
Teil des Studiums ist ein Praktikum (10 ECTS) in Deutschland oder im Ausland. Unser Career Service unterstützt Dich bei der Suche nach einem geeigneten Unternehmen.
Erfahre im Digital Marketing Master der CBS, wie Du mit Facebook, Instagram und Co. Kampagnen planen kannst, die genau die richtigen User erreichen. Erfolgreiche Social-Media-Strategien erfordern nicht nur wirksame Botschaften, sondern auch, diese auf den passenden Kanälen auszuspielen sowie die Resultate im Blick zu behalten. Das Management sowie Monitoring diverser Social Media Outlets zu erlernen gehört daher ebenso zum Digital Marketing Master, wie tiefgehende Kenntnisse im Influencer Marketing zu erlangen. Baue Dir durch Wissen in diesen Schlüsselbereichen einen entscheidenden Wettbewerbsvorteil auf und lernen große Werbebudgets gezielt einzusetzen.
Was ist Influencer Marketing? Definition und Beispiele
Targeting und Big Data sind zwei Stichworte, die fallen, wenn es darum geht Werbebotschaften gezielt auszuspielen. Denn um Erfolge messen zu können, ist es wichtig sinnvolle Ziele zu setzen und diese letztlich mit durchdachten Kampagnen zu erreichen. Wie das funktioniert, erlernst Du im zweiten und dritten Semester unter anderem innerhalb dieser Kurse:
Omnichannel Commerce
Big Data and Cloud Management
Media Planning
Social Media Monitoring
Online and Social Media Management
Mit Englisch als Vorlesungs- und Studiensprache bietet der Digital Marketing Master in Köln von vorneherein einen großen Vorteil gegenüber vergleichbaren Hochschulen. Von Anfang an lernst Du die Fachbegriffe im richtigen Kontext anzuwenden, so dass Du Dich international mit Kunden, Partnern und Unternehmen verständigen kannst. Deine Sprachkenntnisse werden zusätzlich mit einem Kurs in Business English verfeinert. Darüber hinaus erlernst Du eine weitere Fremdsprache, wie etwa Spanisch oder Französisch.
Manager/-innen im Digital Marketing brauchen solide BWL-Kenntnisse, um wirtschaftlich tragfähige Entscheidungen zu treffen. Diese werden im Digital Marketing Studium vermittelt.
Wende Deine im Digital Marketing erworbenen Fachkenntnisse direkt im Rahmen eines Business Project an. Darin bearbeitest Du reale Case Studies und präsentierst die Ergebnisse Vertretern des entsprechenden Unternehmens. Weiterhin bietet die CBS ein Business Simulation Game an – hier erleben Studierende, wie sich ihre Business-Entscheidungen auf eine Firma auswirken könnten. Außerdem ist ein mindestens achtwöchiges Praktikum im Masterstudiengang Digital Marketing Pflicht. Unterstützung bei der Auswahl eines geeigneten Praktikumsplatzes erhältst Du vom Career Service der CBS.
Mit einem Master in Digital Marketing bist Du für zahlreiche Berufe in unterschiedlichen Branchen qualifiziert. Als Manager oder als Berater findest Du beispielsweise in folgenden Feldern Anstellung:
im operativen oder strategischen Marketing internationaler Konzerne
bei Content-Anbietern und Agenturen
in Ad-Tech-Unternehmen
bei Media-Agenturen
Du hast zudem die Möglichkeit selbstständig erwerbstätig zu werden. Dabei unterstützt Dich der Fachbereich Digitales Medienmanagement in Zusammenarbeit mit dem Entrepreneurship-Lehrstuhl der CBS und dem Kölner Hochschulgründernetz (hgnc).
Voraussetzungen für die Aufnahme des Masterstudiums Digital Marketing sind ein erster akademischer Abschluss, im Rahmen dessen 30 wirtschaftswissenschaftliche ECTS Credits nachgewiesen werden, sowie fortgeschrittene Englischkenntnisse.
Du möchtest Dich zu Hause in Ruhe über unsere Master-Studiengänge informieren? Dann fordere jetzt unverbindlich und kostenlos Dein Infomaterial an. Wir senden Dir gern unser Infomaterial zum Studium per E-Mail zu.
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Beratung: Campus Köln
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!
Telefon: | +49 (0) 221 93 18 09-31 |
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Email: | study@cbs.de |
Beratung: Campus Mainz
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!
Telefon: | +49 (0) 6131 88055 31 |
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Beratung: Campus Berlin/Potsdam
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!
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Email: | study@cbs.de |
„Besonders die Soft-Skill-Kurse haben mir für mein Auftreten in den Bewerbungsgesprächen sehr geholfen. Durch die Arbeit im Finance and Business Club habe ich ein breites Netzwerk aufgebaut und Projektmanagement-Fähigkeiten erworben, mit denen ich bei den Firmen punkten konnte."
„Das praxisnahe Lernen in kleinen Gruppen hat mich optimal auf heutige Projekt- und Teamarbeit vorbereitet. Die CBS hat mir die entscheidenden Soft Skills und aktuelles Wissen aus der Praxis vermittelt."
„Das Management Studium bereitet einen sorgfältig auf die Aufgaben eines Beraters vor. "Insbesondere das Fördern von Präsentationstechniken sowie analytischem Denkvermögen ist im Berateralltag von enormer Bedeutung.“
„Die CBS ist eine international ausgerichtete und sehr praxisorientierte Hochschule, die mich durch die Pflichtpraktika, das Kursangebot und die zu erstellenden Projekt-/Gruppenarbeiten sehr gut auf die Berufswelt vorbereitet hat.“
„Viele Professoren haben uns im Unterricht an ihrer Branchenerfahrung teilhaben lassen und konnten trockene Theorie mit Praxisbeispielen veranschaulichen. Auch die internationale Atmosphäre am Campus hat mir gut gefallen.“
„Das Studium an der CBS hat einen großen Beitrag zu meiner Persönlichkeitsentwickung geleistet.“
„Insbesondere das Rhetoriktraining hat mir sehr geholfen meine eigenen Ideen zu präsentieren. Ebenso ist die praxisbezogene Ausbildung an der CBS sehr gut!“
„Das Studium an der CBS hat mich in vielerlei Hinsicht auf meine Karriere bei einer der weltweit führenden Media-Agenturen vorbereitet.“
„Besonders gefallen hat mir die Mischung aus Theorie und Praxis, die Internationalität, die kleinen Lerngruppen sowie die vielen Aktivitäten außerhalb des Lehrplans.“
„Durch das Masterstudium an der CBS konnte ich mein fachliches Wissen weiterentwickeln und mich perfekt auf den Berufseinstieg vorbereiten. Vor allem konnte ich aus den praxisbezogenen Inhalten sehr viel mitnehmen.“
„Viele Kontakte aus dem Studium sind für mich heute noch relevante Ansprechpartner für die verschiedensten Themen. Hier schon an der Uni zu lernen, welchen Mehrwert das Netzwerk haben kann, war wichtig.“
„Mir haben besonders der persönliche Charakter des Studiums und die gute Atmosphäre gefallen, die insbesondere durch die Kursgröße und die Nähe zu den Dozenten erreicht wurden.“