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Bachelor
Master

Berufsbegleitendes HR & Leadership Masterstudium

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Human Resources and Leadership berufsbegleitend (M.A.) in Köln studieren!

Karriere im Personalwesen mit dem berufsbegleitenden HR Master

Im berufsbegleitenden Human Resources Master lernst Du neben dem Beruf, wieso ein Unternehmen nur so gut ist wie seine Mitarbeiter. HR-Manager/innen übernehmen die verantwortungsvolle Aufgabe, in Zeiten des Fachkräftemangels die besten Köpfe für ihr Unternehmen zu gewinnen. Im berufsbegleitenden Masterstudiengang „HRM & Leadership“ eignest Du dir aktuelles Fach- und Führungswissen an, mit dem Du die Herausforderungen des Personalwesens erfolgreich meistern kannst. Nutze die Möglichkeit und studiere im Master Human Resources berufsbegleitend – so sammelst Du erste nützliche Praxiserfahrungen und kannst Dich nach dem Studienabschluss gegen Deine Mitbewerbenden behaupten.

Voraussetzung für die Aufnahme des Masterstudiums ist ein erster akademischer Abschluss aus dem wirtschaftswissenschaftlichen Bereich sowie fortgeschrittene Englischkenntnisse.

Informationen zu den Zulassungsmöglichkeiten für fachfremde Bewerber/innen findest Du hier.

Campus
Köln
Semester Beginn
Winter
Semester
5
ECTS
120
Studiengebühren*
3.210 €
Alle Fakten im Detail + -
  • Vorlesungssprache Englisch
  • Studienform Berufsbegleitend
  • Abschluss Master of Arts
  • Studienbeginn Winter Köln

Studienverlaufsplan

Diese Studieninhalte erwarten Dich in den einzelnen Semestern im Masterstudiengang Human Resources and Leadership:

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Business Economics3 ECTS ? !
  • Analysis of demand, supply, and market equilibrium

  • Theory of consumer choice

  • Theory of the firm, production and cost analysis

  • Market structures: perfect competition, monopoly, monopolistic competition, oligopoly, contestable markets

  • Game theory

  • Pricing strategies

  • Factor markets, labor economics

  • Economics of information

  • Industrial organization

  • Limitations of markets and interventions by the government

  • Econometric techniques related to these topics

Empirical Research Methods3 ECTS ? !
  • Development of a research question

  • Primary vs. secondary data

  • Steps of research process

  • Research designs

  • Quantitative and qualitative data

  • Structured methods of data collection: questionnaire and structured interview

  • Un- and semi-structured methods: qualitative interview and focus group

  • Quantitative and qualitative content analysis

  • Ethical considerations of data collection

  • Sampling

  • Data analysis using statistical software programs (SPSS)

  • Univariate analysis, bivariate analysis (crosstab and correlation), multiple linear regression

  • Writing a research report – structural and other formal requirements

Strategic Analysis & Management3 ECTS ? !
  •  Strategy making process and strategic reasoning: cognitive process of strategy 
    creation through the prism of logic and intuition

  • Setting strategic purpose in the context of responsible stakeholder management

  • Advanced external environment analysis: markets, industries and competitive 
    landscapes in static and dynamic perspective in the domestic and international 
    context

  • Diagnosing and managing strategic capability through national borders over time

  • Cultural and institutional context of strategic management: concepts, frameworks 
    and analytical tools

  • Generic and interactive business strategies, inside-out and outside-in perspective on 
    achieving and sustaining competitive advantage internationally

  • Network-level strategies

  • Corporate development and configuration: strategic options and portfolio matrices

  • Strategy formation

  • Strategic change and corporate restructuring

  • Strategic renewal

  • Strategy evaluation and strategic controls: tools and methods

  • Organizing for success

Innovation Management & Digital Transformation3 ECTS ? !
  • Diagnosing the change context: diffusion and dynamics of innovation 

  • Sources & types of innovation

  • Product/service, process & business model innovation

  • Individual and corporate creativity

  • Strategic innovation management & the innovation process incl. New Product Development (NPD)

  • Introduction to digitalization, digital age & digital divide

  • Digital drivers & disruptive forces

  • Technological drivers of digital transformation

  • Socio-technological change associated with the adoption of the mentioned drivers

  • Introduction to the digital organization & digital business models

  • Impact of digitalization on the value chain (Industry 4.0)

  • Digitalization-related innovation theories & technology management

  • Digitalization leadership & organisational transformation concepts

  • Change management & transformational leadership

  • Agility and VUCA world

  • SCRUM and Design Thinking

Programmspezifische Lehrinhalte

Intercultural HR & Diversity Management3 ECTS ? !
  • Introduction to Intercultural HRM, International HRM and Comparative HRM

  • Meaning of Culture & Cultural Transmission

  • Models of Culture: Traditional Models

  • Models of Culture: Developments & Debates

  • Intercultural Communication and Negotiation

  • Leadership & Multicultural Teams

  • Motivation and Exchange in a Cross-Cultural Context

  • Theoretical Foundation on Diversity Management

  • Intercultural Diversity Management Concepts

  • The Social Identity Perspective on Diversity

  • Privilege and power in the workplace

  • The Ethics or Workplace Diversity

  • Conducting a Diversity Audit

International Labour Law & Business Ethics3 ECTS ? !
  • Introduction to International Labour Law and Business Ethics

  • Key facts – labour costs as an economic key factor, labour as a basis of a stable income, dissimilar working conditions

  • Labour law in the EU – different models in different member states

  • The concept of free movement of workers in the EU

  • EU wide principles of non-discrimination, safety, working-time

  • Posted workers in the EU – responsibilities of the host states

  • International Labour Organization

  • ILO’s key objectives and principles

  • Focus: Safety and security at work

  • Focus: Forced Labour - ILO’s objectives and companies’ responsibilities

  • Focus: Child Labour – ILO’s objectives and companies’ responsibilities

  • Focus: Non-discrimination

  • Focus: Maritime Labour – seafarer wages

  • Current challenges

Überfachliche Kompetenzen

International Project Management2 ECTS ? !
  • Social competence: Communication, motivation, groups and team structures, leadership, conflict management

  • Methodological competence: Structural aspects, time management, cost management, human resource management, creativity and problem solving

  • Organisational competence: Quality management, documentation, risk management, project start and closure

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Corporate Social Responsibility3 ECTS ? !
  • Cornerstones of sustainable management

  • CSR as management approach

  • Practical approaches of organizational effectiveness

  • Tools for CSR implementation

  • CSR and financial performance

  • Life cycle assessment

Corporate Governance3 ECTS ? !
  • Historical developments around the world

  • Directors and board structures in different parts of the world

  • Family business governance

  • Role of institutional investors

  • Corporate governance in mergers and acquisitions

  • Socially responsible investments

  • Corporate governance in different regions

Value Based Management3 ECTS ? !
  • Value maximization and corporate objectives, shareholder value and stakeholder value approach

  • Financial measurement of corporate strategies and competitive advantage: the principles

  • Shortcomings of traditional profitability ratios for a value-based management

  • Economic Value Added, Cash Value Added

  • Identifying the drivers of value creation and investment decision-making

  • Management compensation and incentives for value creation

Sustainable Supply Chain Management3 ECTS ? !
  • Defining the state of a sustainable supply chain based on actual trends

  • Discussion of various theoretical concepts (e.g. Stakeholder Theory, Slack Resource Theory) and their implications for sustainable supply chain management

  • Defining a “New Normal” of how to do business (e.g. circular economy, regenerative business models, carbon literacy training)

  • Sustainable Marketing (definition, Green Marketing Strategy Mix, Green Washing and Sustainable Consumer Buying Behaviour)

  • Sustainable Procurement (definition, Sustainable Procurement Process Model with a focus on sustainable supplier relationship management; new trends like circular procurement)

  • Sustainable Logistics

  • Sustainable Design

  • Carbon Emission / Human Rights in global supply chains

Critical Reflection6 ECTS ? !

Programmspezifische Lehrinhalte

HR Development & Coaching3 ECTS ? !
  • Introduction to HR training & development

  • Needs analysis and various forms of further training and personnel development

  • Instruments and planning of HR development

  • Transfer and evaluation of personnel development measures

  • Performance & Staff appraisals and agreement on objectives

  • The psychology of potential and competence

  • Customer orientation

  • Social competences

  • Group and team dynamics

  • Counselling formats

  • Development of coaching

  • Evaluation and effectiveness of coaching

  • Development phases and intervention methods of coaching

  • E-coaching

  • Anamnesis in the initial interview

  • Typical coaching occasions

  • Dramaturgy of a coaching session and a coaching process

  • Social interactions in the coaching process

  • Methods of coaching

HR Research Techniques & Metrics 3 ECTS ? !
  • HR research objectives

  • Planning the HR research process

  • Types of research and information sources

  • HR research quality evaluation criteria

  • HR metrics

  • Predictive HR analytics

  • Benchmarking studies

  • Collecting, recording and analysing qualitative HR-related data

  • Collecting, recording and analysing quantitative HR-related data

  • HR surveys

  • HR information systems and software for statistical analysis

  • HR Balanced Scorecard

  • Summarizing and communicating research findings and making recommendations

Überfachliche Kompetenzen

Emotional Intelligence 3 ECTS ? !
  • Different Inteligencies – IQ vs EQ

  • The role of emotions – daily and work life

  • The construct of Emotional intelligence

  • Emotionally intelligent competencies & skills

  • Skills acquisition – Experiential/action learning

  • Reflection & reflexion

  • Encouraging engagement

  • Developing trust

Programmspezifische Lehrinhalte

HR Consulting & Project Management Techniques3 ECTS ? !

The course “HR Consulting and Project Management Techniques” introduce students to the main challenges of the modern HR management consulting profession and includes e.g. key problem solving as well as decision making techniques, constituting the main elements of the “advanced toolkit”, commonly used by HR consultants in diverse contexts.

  • HR Management consulting as a management activity

  • Controversies and ethics of HR management consulting

  • HR Consulting engagement as problem solving exercise

  • Analytical and interactive data processing and forecasting methods

  • Analytical problem solving approaches and techniques

  • Creative approaches to problem solving and decision making

  • Evidence-based decision making methods

  • Structured and logical report writing techniques

  • Effective communication techniques

  • Application of different instruments and methods of agile HR work and instruments

Experience Lab: HR Innovation Café3 ECTS ? !
  • Introduction to HR innovations and the philosophy of “New Generation HR”

  • Overview of Contemporary and future HRM

  • Implementation innovative HR approaches, tools, and techniques

  • Best Practices discussions (topics depending on the involved HR practitioners)

  • Impact analysis of selected HR innovations on the company's performance

  • Conditions for a successful implementation (culture, acceptance, etc.)

  • Ethical considerations & sustainability of HR innovations

  • Creating own and new ideas of innovative HR approaches, tools, etc.

Strategic Human Resource Management & Leadership3 ECTS ? !
  • Theory of strategic HRM

  • Strategic HRM and business strategy

  • Strategic HRM and organisational performance

  • Strategic HRM in a complex and uncertain environment

  • Strategic HRM in MNEs vs. SMEs

  • Strategic Staffing

  • Strategic Training and Develop Management

  • Strategic Compensation and Rewards

  • Strategic HRM and Sustainability

  • Leadership Theories / Models and Leadership Traits

  • Leadership Styles

  • Cognitive, Behavioural, and Emotional Explanation for Human Motivation

  • Performance Management and Controlling

  • Leadership Tools

Corporate Development & Business Transformation3 ECTS ? !
  • Organisations and Organisational Effectiveness

  • Organisational Theory

  • Basic Challenges of Organisational Planning and Development

  • Organisational Design

  • Management in Organisational and Ethical Culture

  • Organisational Life Cycle

  • Organisational Decision Making

  • Organisational Development and Change

  • Change Management in Mergers and Acquisitions

Business Project6 ECTS ? !

The overall objective of this course is to provide students with possibility of applying their business knowledge on concrete business situation, related to the field of their specialization.

By the end of the module students should be able to:

  • Define project goals for the “client”.

  • Work under the set timeframe and agreed project scope.

  • Cooperate in the international project teams.

  • Evaluate markets/ industries/ competitive landscapes.

  • Develop possible strategic directions for the “client” business.

  • Formulate recommendations.

Critical Reflection 26 ECTS ? !

Programmspezifische Lehrinhalte

Sustainable Leadership & Employee Relationship Management3 ECTS ? !
  • Main Concepts in Employment Relations

  • Leadership construct and different perspectives

  • Leadership relationships (leader, led)

  • Interactional, personal and situational aspects of leadership

  • Leadership effectiveness

  • Theoretical explanations of the development of the leadership relationship (e.g. leader-member exchange theory)

  • Selected fields of leadership

  • Work-life balance

  • Different approaches to leadership styles & different leadership tools

  • Significant and current developments in organizational practice and corresponding consequences for leadership in organizations

  • Strategies of Employee Relationship Management (ERM), employees as internal customers

  • Importance of emotional intelligence in employee relationship management (ERM)

  • International and comparative employment relations

  • Employee relations and CSR

New Work & Digital HRM3 ECTS ? !
  • Image of humanity

  • Changing (social) values

  • Forms of New Work

  • Self-direction, Self-control, Self-Guidance

  • Holacracy

  • Big Data and HR Analytics

  • Digital competences

  • Digital technologies and their significance for HR

  • Active Sourcing & Social Media Recruiting

  • Use of software and mobile applications in further selected HR functions (HR training & development; HR compensation & benefits, HR service)

Venture Lab6 ECTS ? !
  • Discovering and evaluating entrepreneurial opportunities 

  • Developing business ideas from opportunities (e.g. based on using Design Thinking, Personas and User Stories)

  • Feasibility analysis of business ideas

  • Transferring the idea into a Business Model 

  • Business Model and its building blocks (value proposition, customers segments, channels, customer relationships, revenue model, key partners, key activities, key resources, cost structure)

  • Business Plan: Introduction, Sample Case and General Outline

  • Developing the details of the business plan 

  • Finding sources of financing: Business angels; Private equity; Start up financing; Venture capital investors

  • Preparing a pitch deck for successfully presenting the new venture business plan

Integrative Case Studies3 ECTS ? !
  • Focused review of the curriculum content

  • Pre-assessment quiz/ content area assessment as benchmark for students’ status quo

  • Guide and Strategic Plan to Case Study Analysis

  • Writing a proper Case Study Analysis report

  • Developing proper answers to Case questions, applying the relevant theoretical knowledge and frameworks

  • In-depth Case Study Analysis with focus all subject areas of the curriculum

  • In-depth Case Study Analysis with special focus on Strategic Management

Business Simulation Game3 ECTS ? !

In a business simulation game participants have to manage their own virtual company which operates in the same market as other participant-operated competitors. This involves making typical management decisions in realistic environments. Beside the deepening and active examination of subject-specific knowledge the simulation games also include the team environment, where interaction, communication and prioritization are of paramount importance. Participants learn how to manage risk and uncertainty while time is limited and information constrained. Group-reflections help to take over different perspectives and to discuss pros and cons of content- as well as behavior-related actions.

Master Thesis Tutorial2 ECTS ? !

During the Master Thesis Tutorial you will learn the fundamentals for your Master thesis: Defining the topic as well as structuring the thesis and you will learn the theoretical knowledge for scientific working.

Überfachliche Kompetenzen

Organizational Storytelling3 ECTS ? !
  • The evolution of storytelling

  • What storytelling looks like in a variety of organisational contexts

  • Criteria for successful storytelling

  • Case studies and successful storytelling campaigns

  • Character development

  • What do you want to say?: guidelines for taglines, quotes and copy

  • Storyboarding and plot development

Programmspezifische Lehrinhalte

Master Thesis24 ECTS ? !

During your 5th semester you are working on your Master thesis, the subject is freely selectable. A supervisor from CBS will support you and you can write the thesis in collaboration with a company as well. Or you can write your thesis in connection with a stay abroad.

Master Human Resources: berufsbegleitend zum akademischen Abschluss

Während Deines berufsbegleitendenden Masters im Bereich Human Resources wirfst Du einen ganzheitlichen Blick auf das Personalwesen. Du erfährst, wie Du Mitarbeitende motivieren kannst oder inwieweit sich die Globalisierung auf das Personalmanagement auswirkt. Zusätzlich beschäftigst Du Dich unter anderem mit folgenden Fragen:

  • Wie werden Aus- und Weiterbildung durch Personalentwicklung optimal umgesetzt?

  • Unter welchen Aspekten wähle ich neue Mitarbeitende aus?

  • Welche Rolle spielen kulturspezifische Eigenschaften bei der Teamzusammenstellung?

  • In welchen Fällen rentiert sich eine dezentrale Personalorganisation?

  • Welche rechtlichen Gesichtspunkte sind bei der Personalplanung zu beachten?

  • Wie vermittle ich in Krisensituationen im Personalwesen?

Was ist Personalmanagement? Definition, Beispiele, Ziele & Aufgaben - Hier mehr erfahren

Lerne die CBS persönlich kennen: Online & vor Ort Infoveranstaltungen

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Mainz
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6. Dezember 2024 | 18:00 - 20:30
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Open Campus Day - Campus Düsseldorf/Neuss
7. Dezember 2024 | 11:00 - 14:00
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11. Dezember 2024 | 18:00 - 20:30
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19. Februar 2025 | 18:00 - 20:00
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25. Februar 2025 | 18:00 - 20:00
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Hamburg
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26. Februar 2025 | 18:00 - 20:00
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27. Februar 2025 | 18:00 - 20:00
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4. März 2025 | 18:00 - 20:00
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12. März 2025 | 18:00 - 20:00
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Human Resources Management – Studienverlauf & Praxismodule

Dieser berufsbegleitende Master im HR-Management bietet Dir bereits ab dem ersten Semester Einblick in Personalführung in einer globalisierten Welt. Zusätzlich zur allgemeinen betriebswissenschaftlichen Wissensvermittlung wirst Du insbesondere  ins Strategische Management sowie unter Anderem in die Themen Diversity und Business Ethics einsteigen. und überfachlichen Kompetenzen.

Im dritten Semester wird ein Fokus auf das strategische Personalmanagement, die Unternehmensentwicklung sowie die Unternehmenstransformation gelegt.

Berufsnahes Praxiswissen


Damit Du Dein Wissen nach dem Abschluss optimal anwenden kannst, ist der Praxisbezug während des Studiums an der CBS ein besonderer Pluspunkt, und das nicht nur in den Lehrinhalten und durch die Dozentinnen und Dozenten aus der freien Wirtschaft.

Im Rahmen des integrierten Praxismoduls „Business Project“ berätst Du einen realen Kunden, indem Du die Fragestellung eines Kooperationspartners der CBS im Team bearbeitest und Handlungsempfehlungen ableitest. Deine unternehmerischen Fähigkeiten kannst Du anschließend im Business Simulation Game gemeinsam mit Kommilitonen und Kommilitoninnen unter Beweis stellen. Bei diesem virtuellen Planspiel triffst Du komplexe Geschäfts-Entscheidungen von denen Gewinn oder Verlust „Deines Unternehmens“ abhängen.

Investoren, Partner und Geschäftsführer zu überzeugen eignest Du Dir im Innovation Lab- Business Plan Writing and Pitching und optimierst Dein Praxisanwendung im Capstone Simulation Game. Im Rahmen dieses digitalen Planspiels triffst Du mit Deinem Team die Geschäftsentscheidungen und wendest Deine Business Skills praktisch an.

Im letzten Semester konzentrierst Du Dich dann auf die Ausarbeitung Deiner Masterthesis, die Du selbstverständlich thematisch an ein aktuelles Projekt Deines Arbeitgebers anlehnen kannst.

Master Human Resources – betriebswirtschaftliches Know-how als Basis

Das berufsbegleitende Masterstudium „HRM & Leadership“ bietet eine weiterführende betriebswirtschaftliche Ausbildung mit dem Fokus auf Human Resources Management. Personalerinnen und Personaler sind wahre Allround-Talente: In diesem Berufsfeld hast Du die Aufgabe, den Überblick zu bewahren und Personalentscheidungen zu treffen, die sich für das Unternehmen auch wirtschaftlich rentieren. Entsprechend besuchst Du unter anderem Seminare zu „Business Economics“, „Corporate Governance“ und „Sustainable Supply Chain Management“.

Berufsbegleitend studieren und Blick über den HR-Tellerrand werfen

Die Arbeitswelt 4.0 stellt HR-Manager vor neue Herausforderungen. Gerade in jungen, dynamischen Geschäftsfeldern fluktuiert das Personal und Unternehmen möchten ihrem Nachwuchs etwas bieten. Als Teil der Human-Resources-Abteilung bist Du nicht nur dafür verantwortlich, Mitarbeitende zu rekrutieren, sondern hast ebenso die Aufgabe, die Unternehmenskultur aktiv mitzugestalten. Im Master Human Resources berufsbegleitend lernst Du, wie sich Angestellte langfristig im Betrieb wohlfühlen und was Du bieten kannst, damit eine positive Arbeitsatmosphäre entsteht. Denn auch in der Personalabteilung trägst Du zur Unternehmensleistung und Wettbewerbsfähigkeit bei.

Sichere Teamführung durch erfolgreiches HRM – im internationalen Kontext

Als HR-Manager arbeitest Du eng mit Kolleginnen und Kollegen zusammen, sodass Teamführung zu den wichtigsten Soft Skills in Deinem Beruf zählt. An der CBS International Business School entwickelst Du Deine Fähigkeiten in Kursen zu Projekt- und Teammanagement weiter. Während des Business Projects, bei dem Du reale oder realitätsnahe Cases mit Unternehmensvertretenden bearbeitest, kannst Du zudem Deine Kompetenzen direkt in der Praxis unter Beweis stellen.

Das sagen unsere Alumni

Philip Kollmann
Projektmanager Wayne's Coffee

„Besonders die Soft-Skill-Kurse haben mir für mein Auftreten in den Bewerbungsgesprächen sehr geholfen. Durch die Arbeit im Finance and Business Club habe ich ein breites Netzwerk aufgebaut und Projektmanagement-Fähigkeiten erworben, mit denen ich bei den Firmen punkten konnte."

Katrin Rieger
Bereichsdirektorin Reisevertrieb
Deutschland / Vice President Sales
HanseMerkur Krankenversicherung

„Das praxisnahe Lernen in kleinen Gruppen hat mich optimal auf heutige Projekt- und Teamarbeit vorbereitet. Die CBS hat mir die entscheidenden Soft Skills und aktuelles Wissen aus der Praxis vermittelt."

Christopher Rosenbaum
Manager
Ernst & Young GmbH
Wirschaftsprüfungsgesellschaft

„Das Management Studium bereitet einen sorgfältig auf die Aufgaben eines Beraters vor. "Insbesondere das Fördern von Präsentationstechniken sowie analytischem Denkvermögen ist im Berateralltag von enormer Bedeutung.“

Neil Jordaan
Global Digital Content Manager
Elanco

„Viele Professoren haben uns im Unterricht an ihrer Branchenerfahrung teilhaben lassen und konnten trockene Theorie mit Praxisbeispielen veranschaulichen. Auch die internationale Atmosphäre am Campus hat mir gut gefallen.“

Lisa Fleischhauer
Technical Business Analyst
Fielmann Ventures GmbH

„Das Studium an der CBS hat einen großen Beitrag zu meiner Persönlichkeitsentwickung geleistet.“

Christian Miele
Präsident
Bundesverband Deutsche Startups e.V.

„Insbesondere das Rhetoriktraining hat mir sehr geholfen meine eigenen Ideen zu präsentieren. Ebenso ist die praxisbezogene Ausbildung an der CBS sehr gut!“

Hauke Grün
Global Group Director
Initiative

„Das Studium an der CBS hat mich in vielerlei Hinsicht auf meine Karriere bei einer der weltweit führenden Media-Agenturen vorbereitet.“

Sandra Dreier
Partner im Bereich Financial Accounting & Advisory Services
EY (Ernst & Young GmbH Wirtschaftsprüfgesellschaft

„Besonders gefallen hat mir die Mischung aus Theorie und Praxis, die Internationalität, die kleinen Lerngruppen sowie die vielen Aktivitäten außerhalb des Lehrplans.“

Stefanie Zipp
Personalmarketingreferentin
Deutsche Bahn AG

„Durch das Masterstudium an der CBS konnte ich mein fachliches Wissen weiterentwickeln und mich perfekt auf den Berufseinstieg vorbereiten. Vor allem konnte ich aus den praxisbezogenen Inhalten sehr viel mitnehmen.“

Christian Knott
Partner
Capnamic Ventures Management GmbH

„Viele Kontakte aus dem Studium sind für mich heute noch relevante Ansprechpartner für die verschiedensten Themen. Hier schon an der Uni zu lernen, welchen Mehrwert das Netzwerk haben kann, war wichtig.“

Tim Becker
Manager Automotive & Sustainability
Porsche Consulting GmbH

„Mir haben besonders der persönliche Charakter des Studiums und die gute Atmosphäre gefallen, die insbesondere durch die Kursgröße und die Nähe zu den Dozenten erreicht wurden.“

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Marc Spitz

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Beratung: Campus Köln
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Telefon: 0800 931 8099
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Mirjam Zimmermann

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Maike Refäuter

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Elsa Chumakova

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