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Bachelor
Master

IB – Marketing Management Master

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IB Marketing Management (M.A.) in Köln studieren

Warum solltest Du IB – Marketing Management im Master studieren?

Die stetige Digitalisierung hat die einst übersichtliche Werbelandschaft in ein Marketinguniversum verwandelt. Mit dem Master in IB – Marketing Management behältst Du jederzeit den Überblick. Wie wird die Effektivität von Werbemaßnahmen heute gemessen? Wie werden Werbebotschaften wirksam platziert? Erfolgreiche Marketing Managerinnen und Manager schenken der Gegenwart Beachtung und denken gleichzeitig in die Zukunft. Auf globaler Ebene erfordern strategische Entscheidungen im Marketing eine flexible und kreative Herangehensweise.

IB - Marketing Management – Master of Arts an der CBS

Du siehst Dich im internationalen Marketing und willst den Wandel aktiv mitgestalten? Mit dem englischsprachigen Masterstudium Marketing Management in Mainz und Köln an der CBS steigerst Du Deine Chancen. Hier lernst Du unter anderem, wie Du:

  • Märkte, Zielgruppen und Wettbewerber analysierst.

  • die Bekanntheit von Marken aufbaust und steigerst.

  • Produkte umsatzorientiert ausrichtest.

  • Preise sinnvoll gestaltest.

  • moderne Marketingstrategien konzipierst.

  • effektive Werbebotschaften kreierst.

  • Inhalte in den effizientesten Kanälen platzierst.

Was sind die Zugangsvoraussetzungen?

Du kannst einen ersten akademischen Abschluss aus dem wirtschaftswissenschaftlichen Bereich vorweisen, beispielsweise einen BWL-Bachelor. Da der Studiengang durchgängig auf Englisch ist, sind fortgeschrittene Englischkenntnisse eine Voraussetzung.

Campus
Köln
Semester Beginn
Winter & Sommer
Semester
4
ECTS
120
Studiengebühren*
5.730 €
Alle Fakten im Detail + -
  • Vorlesungssprache Englisch
  • Studienform Vollzeit
  • Abschluss Master of Arts
  • Praktikum Integriert
  • Auslandssemester Optional
  • Studienbeginn Sommer Köln
  • Studienbeginn Winter Köln

Studienverlaufsplan

Diese Studieninhalte erwarten Dich in den einzelnen Semestern im Masterstudiengang IB – Marketing Management:

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Business Economics3 ECTS ? !
  • Analysis of demand, supply, and market equilibrium

  • Theory of consumer choice

  • Theory of the firm, production and cost analysis

  • Market structures: perfect competition, monopoly, monopolistic competition, oligopoly, contestable markets

  • Game theory

  • Pricing strategies

  • Factor markets, labor economics

  • Economics of information

  • Industrial organization

  • Limitations of markets and interventions by the government

  • Econometric techniques related to these topics

Empirical Research Methods3 ECTS ? !
  • Development of a research question

  • Primary vs. secondary data

  • Steps of research process

  • Research designs

  • Quantitative and qualitative data

  • Structured methods of data collection: questionnaire and structured interview

  • Un- and semi-structured methods: qualitative interview and focus group

  • Quantitative and qualitative content analysis

  • Ethical considerations of data collection

  • Sampling

  • Data analysis using statistical software programs (SPSS)

  • Univariate analysis, bivariate analysis (crosstab and correlation), multiple linear regression

  • Writing a research report – structural and other formal requirements

Strategic Analysis & Management3 ECTS ? !
  •  Strategy making process and strategic reasoning: cognitive process of strategy 
    creation through the prism of logic and intuition

  • Setting strategic purpose in the context of responsible stakeholder management

  • Advanced external environment analysis: markets, industries and competitive 
    landscapes in static and dynamic perspective in the domestic and international 
    context

  • Diagnosing and managing strategic capability through national borders over time

  • Cultural and institutional context of strategic management: concepts, frameworks 
    and analytical tools

  • Generic and interactive business strategies, inside-out and outside-in perspective on 
    achieving and sustaining competitive advantage internationally

  • Network-level strategies

  • Corporate development and configuration: strategic options and portfolio matrices

  • Strategy formation

  • Strategic change and corporate restructuring

  • Strategic renewal

  • Strategy evaluation and strategic controls: tools and methods

  • Organizing for success

Innovation Management & Digital Transformation3 ECTS ? !
  • Diagnosing the change context: diffusion and dynamics of innovation 

  • Sources & types of innovation

  • Product/service, process & business model innovation

  • Individual and corporate creativity

  • Strategic innovation management & the innovation process incl. New Product Development (NPD)

  • Introduction to digitalization, digital age & digital divide

  • Digital drivers & disruptive forces

  • Technological drivers of digital transformation

  • Socio-technological change associated with the adoption of the mentioned drivers

  • Introduction to the digital organization & digital business models

  • Impact of digitalization on the value chain (Industry 4.0)

  • Digitalization-related innovation theories & technology management

  • Digitalization leadership & organisational transformation concepts

  • Change management & transformational leadership

  • Agility and VUCA world

  • SCRUM and Design Thinking

Programmspezifische Lehrinhalte

Customer Relationship Management3 ECTS ? !
  • Relationship marketing vs. Transactional marketing

  • Concept of the customer lifetime value

  • Market segmentation and the customer lifetime value

  • Marketing strategies in the field of CRM

  • Big data marketing and CRM

  • Multi-channel marketing and CRM

  • Efficiency and effectiveness of loyalty programs

Service & Brand Management3 ECTS ? !
  • Definition of services in comparison to manufactured goods

  • The importance of Service Environment

  • Challenges that must be identified and addressed by companies

  • Developing effective service marketing strategies

  • The Three-Stage Model of services

  • Applying the 4 Ps to services:

  • Service Product

  • Distribution

  • Pricing

  • Promotion

  • Balancing Demand against Productive Capacity

  • Managing People in Services Marketing and improving Service Quality

  • Importance of Customer Relationship Management in Services

  • Service processes

  • The Foundations of Identity-Based Brand Management

  • The Concept of Identity-Based Brand Management

  • Strategic Brand Management

  • Operational Brand Management

  • Identity-Based Brand Controlling

  • International Identity-Based Brand Management 

Modern Marketing Strategies3 ECTS ? !
  • The need of marketing strategies and the meaning of a global approach in this field

  • Tasks and extend of marketing strategies

  • Combination of strategies

  • Variations of strategy

  • General marketing strategies as a framework for marketing instruments

  • Development of product- and brand-specific marketing concepts

  • Instrumental consideration and integrated consideration of different instruments

  • Subjects and features of branch-specific marketing

Managing Brands In The Digital Era3 ECTS ? !
  • Basics of Branding

  • Relevant models of Branding

  • Success factors of strong brands

  • Brand Equity approach

  • Identity-based Brand Management

  • Local and international brand strategies

  • Multi-brand approaches and brand tools

  • Creating and managing brands within digital business models

  • Brand architecture guidelines

Überfachliche Kompetenzen

Language & Communication Skills2 ECTS ? !

The “Scholarly Writing and Analysis” course is offered for German native speakers. German as a foreign language is offered as an obligatory course for Non-native German speakers.

International Project Management2 ECTS ? !
  • Social competence: Communication, motivation, groups and team structures, leadership, conflict management

  • Methodological competence: Structural aspects, time management, cost management, human resource management, creativity and problem solving

  • Organisational competence: Quality management, documentation, risk management, project start and closure

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Corporate Social Responsibility3 ECTS ? !
  • Cornerstones of sustainable management

  • CSR as management approach

  • Practical approaches of organizational effectiveness

  • Tools for CSR implementation

  • CSR and financial performance

  • Life cycle assessment

Corporate Governance3 ECTS ? !
  • Historical developments around the world

  • Directors and board structures in different parts of the world

  • Family business governance

  • Role of institutional investors

  • Corporate governance in mergers and acquisitions

  • Socially responsible investments

  • Corporate governance in different regions

Value Based Management3 ECTS ? !
  • Value maximization and corporate objectives, shareholder value and stakeholder value approach

  • Financial measurement of corporate strategies and competitive advantage: the principles

  • Shortcomings of traditional profitability ratios for a value-based management

  • Economic Value Added, Cash Value Added

  • Identifying the drivers of value creation and investment decision-making

  • Management compensation and incentives for value creation

Sustainable Supply Chain Management3 ECTS ? !
  • Defining the state of a sustainable supply chain based on actual trends

  • Discussion of various theoretical concepts (e.g. Stakeholder Theory, Slack Resource Theory) and their implications for sustainable supply chain management

  • Defining a “New Normal” of how to do business (e.g. circular economy, regenerative business models, carbon literacy training)

  • Sustainable Marketing (definition, Green Marketing Strategy Mix, Green Washing and Sustainable Consumer Buying Behaviour)

  • Sustainable Procurement (definition, Sustainable Procurement Process Model with a focus on sustainable supplier relationship management; new trends like circular procurement)

  • Sustainable Logistics

  • Sustainable Design

  • Carbon Emission / Human Rights in global supply chains

Programmspezifische Lehrinhalte

Strategic Digital & Social Media Marketing 3 ECTS ? !
  • Concepts: Online Marketing/ Digital Marketing

  • Digital marketing sub-disciplines and major activity areas

  • Performance measurement using Web analytics (e.g. Metrics and Tools)

  • Data-driven Advertising

  • Programmatic Advertising

  • Legal and ethical aspects of digital marketing (e.g., EU’s General Data Protection Regulation (GDPR))

  • Strategic planning and design of a social media marketing campaign

     

Experience Lab: Search Engine Marketing3 ECTS ? !
  • Introduction: definition

  • Search Engine Optimization / SEO

  • Keyword research

  • On-page SEO

  • Web analytics and SEO tools

  • Search Engine Advertising/ SEA

  • Campaign settings 

Business Project6 ECTS ? !

The overall objective of this course is to provide students with possibility of applying their business knowledge on concrete business situation, related to the field of their specialization.

By the end of the module students should be able to:

  • Define project goals for the “client”.

  • Work under the set timeframe and agreed project scope.

  • Cooperate in the international project teams.

  • Evaluate markets/ industries/ competitive landscapes.

  • Develop possible strategic directions for the “client” business.

  • Formulate recommendations.

Wahlbereich

Business Elective3 ECTS ? !

A business elective is a business or management-related elective course.By choosing Business Electives in the second and third semester you can personalize your degree course and extend your management knowledge.

Interdisciplinary Elective3 ECTS ? !

By choosing Interdisciplinary Electives in the second and third semester you can personalize your degree course and extend your management knowledge. An interdisciplinary elective is an elective from another discipline than your own specialization.

Überfachliche Kompetenzen

Event Management (Ted Talk) Seminar3 ECTS ? !
  • Basics of event management

  • Objective of the event and different types of events

  • The event as a marketing and communication tool

  • Planning and preparation

  • Event execution

  • Tasks and role of the event manager

  • Choosing the right venue

  • Personnel selection

Programmspezifische Lehrinhalte

Business Simulation Game3 ECTS ? !

In a business simulation game participants have to manage their own virtual company which operates in the same market as other participant-operated competitors. This involves making typical management decisions in realistic environments. Beside the deepening and active examination of subject-specific knowledge the simulation games also include the team environment, where interaction, communication and prioritization are of paramount importance. Participants learn how to manage risk and uncertainty while time is limited and information constrained. Group-reflections help to take over different perspectives and to discuss pros and cons of content- as well as behavior-related actions.

Master Thesis Tutorial2 ECTS ? !

During the Master Thesis Tutorial you will learn the fundamentals for your Master thesis: Defining the topic as well as structuring the thesis and you will learn the theoretical knowledge for scientific working.

Advanced Price Management3 ECTS ? !
  • Fundamentals of pricing

  • Concepts of classic pricing policies and strategies

  • Price-demand functions and price elasticity

  • Behavioural fundamentals of pricing

  • Value-based price determination

  • Cost-oriented price determination

  • Price differentiation and bundling

  • Digital Pricing

  • International Pricing

  • Sustainable pricing strategies

Sales Excellence3 ECTS ? !
  • Classification and integration of sales and marketing

  • Objectives and tasks of sales

  • Decisions in sales in front of increased complexity in the contemporary global landscapes

  • Domestic and international distribution structures and channels

  • Sales channel management

  • Managing the customer over the customer lifecycle and over all touch points

  • CRM typologies and approaches

  • Omnichannel management and concepts

  • Discount, rebate and bonus strategies

Integrative Case Studies3 ECTS ? !
  • Focused review of the curriculum content

  • Pre-assessment quiz/ content area assessment as benchmark for students’ status quo

  • Guide and Strategic Plan to Case Study Analysis

  • Writing a proper Case Study Analysis report 

  • Developing proper answers to Case questions, applying the relevant theoretical knowledge and frameworks

  • In-depth Case Study Analysis with focus all subject areas of the curriculum 

  • In-depth Case Study Analysis with special focus on Strategic Management 

Venture Lab4 ECTS ? !
  • Discovering and evaluating entrepreneurial opportunities 

  • Developing business ideas from opportunities (e.g. based on using Design Thinking, Personas and User Stories)

  • Feasibility analysis of business ideas

  • Transferring the idea into a Business Model 

  • Business Model and its building blocks (value proposition, customers segments, channels, customer relationships, revenue model, key partners, key activities, key resources, cost structure)

  • Business Plan: Introduction, Sample Case and General Outline

  • Developing the details of the business plan 

  • Finding sources of financing: Business angels; Private equity; Start up financing; Venture capital investors

  • Preparing a pitch deck for successfully presenting the new venture business plan

Financials for Management and Marketing3 ECTS ? !
  • Formal rules and assumptions, national law, IFRS, US-GAAP

  • The system of financial statements and accounts

  • Accounting for services and merchandising

  • Inventory valuation

  • Receivables and Liabilities

  • Plant, natural and intangible assets

  • Ratio analysis

  • Presentation of financial statements and overview of investment accounting standards

  • Types of business combinations, joint ventures                                                      

  • Consolidation on date of acquisition, impairment

  • Consolidation subsequent to acquisition date

Environmental Impact Management and Marketing3 ECTS ? !
  • Historical developments and environmental policies: Evolution and role of industrial ecology and environmental management

  • The transition from a linear to a circular economic system

  • Industrial Metabolism, Dematerialization, Cradle to Cradle (C2C) & Circular Economy

  • Life-Cycle-Impact Portfolio and Life-Cycle-Assessment: Stages of LCA process, interconnectedness to supply chain

Wahlbereich

Business Elective3 ECTS ? !

A business elective is a business or management-related elective course.By choosing Business Electives in the second and third semester you can personalize your degree course and extend your management knowledge.

Interdisciplinary Elective3 ECTS ? !

By choosing Interdisciplinary Electives in the second and third semester you can personalize your degree course and extend your management knowledge. An interdisciplinary elective is an elective from another discipline than your own specialization.

Überfachliche Kompetenzen

Business Plan Writing and Pitching2 ECTS ? !
  • Discovering and evaluating entrepreneurial opportunities

  • Developing business ideas from opportunities (e.g. based on using Design Thinking, Personas and User Stories).

  • Feasibility analysis of business ideas

  • Transferring the idea into a Business Model

  • Business Model and its building blocks (value proposition, customers segments, channels, customer relationships, revenue model, keypartners, key activities, key resources, cost structure)

  • Business Plan: Introduction, Sample Case and General Outline

  • Developing the details of the business plan

Advanced Negotiation & Influencing Skill2 ECTS ? !
  • Positional and principal negotiations – advanced strategies and tactics

  • Identifying the opponent’s negotiation profile

  • Understanding the personal negotiation profile and preferences

  • General persuasion techniques

  • Negotiation maneuvers and tactics for advanced players

  • Techniques for opponent engagment

  • Managing emotions and self- programming for defending your point of view

  • Cialdini’s 6 principles of persuasion

Programmspezifische Lehrinhalte

Master Thesis18 ECTS ? !

During your 4th semester you are working on your Master thesis. You have 19 weeks to complete your thesis and the subject is freely selectable. A supervisor from CBS will support you and you can write the thesis in collaboration with a company as well. Or you can write your thesis in connection with a stay abroad.

Internship or Study Abroad10 ECTS ? !

You can choose between an internship (lasting at least seven weeks) or a semester abroad at one of our partner universities.

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22. Januar 2025 | 18:00 - 20:30
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19. Februar 2025 | 18:00 - 20:00
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25. Februar 2025 | 18:00 - 20:00
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26. Februar 2025 | 18:00 - 20:00
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27. Februar 2025 | 18:00 - 20:00
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4. März 2025 | 18:00 - 20:00
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12. März 2025 | 18:00 - 20:00
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15. März 2025 | 18:00 - 20:30

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IB – Marketing Management Master – Was sind die Studieninhalte?

Im Marketing Studium lernst Du neben fundiertem Marketingwissen ein breites betriebswirtschaftliches Spektrum kennen – von Business Economics bis Supply-Chain-Management.

Einführung ins Marketing – Studieninhalte im 1. Semester

Der Master in IB – Marketing Management führt zu Beginn in moderne Marketingstrategien ein. Du erfährst auch, welche Maßnahmen zu einem starken und differenzierten weltweiten Branding führen.

Auswahl von Kursen im ersten Semester:

  • Strategic Analysis and Management

  • Innovation Management and Digital Transformation

  • Modern Marketing Strategies

  • Managing Brands in the Digital Era

  • Advanced Intercultural Team Leadership

Studium Master IB – Marketing Management – Studieninhalte im 2. Semester

Welche kalkulatorischen und psychologischen Methoden gibt es, um Preise festzulegen? Wie können Marketing Managerinnen und Manager Abverkaufszahlen, das Image und den Produktlebenszyklus beeinflussen? Die Antworten erhältst Du im zweiten Semester, wenn Du an der CBS International Business School den Master Marketing Management studierst. Die Verkaufsstrategie definiert hingegen Distributionskanäle und Absatzziele.

Auswahl von Kursen im zweiten Semester:

  • International Economics

  • Interdisciplinary Elective

  • Advanced Price Management

  • Sales Excellence

  • International Project Management

IB - Marketing Management – Studieninhalte im 3. Semester

Der Themenbereich Market Innovation ist vor allem in wettbewerbsintensiven oder disruptiven Branchen elementar. Im dritten Semester wird daher die Bedeutung durchdachter und vorausschauender Planungen dargelegt, um neue Produkte zu lancieren und Märkte zu erschließen.

Auswahl von Kursen im dritten Semester:

  • Value Based Management

  • Sustainable Supply Chain Management

  • Creating and Managing Market Innovation

  • Business Simulation Game

  • Master Thesis Tutorial

Das sagen unsere Alumni

Philip Kollmann
Projektmanager Wayne's Coffee

„Besonders die Soft-Skill-Kurse haben mir für mein Auftreten in den Bewerbungsgesprächen sehr geholfen. Durch die Arbeit im Finance and Business Club habe ich ein breites Netzwerk aufgebaut und Projektmanagement-Fähigkeiten erworben, mit denen ich bei den Firmen punkten konnte."

Katrin Rieger
Bereichsdirektorin Reisevertrieb
Deutschland / Vice President Sales
HanseMerkur Krankenversicherung

„Das praxisnahe Lernen in kleinen Gruppen hat mich optimal auf heutige Projekt- und Teamarbeit vorbereitet. Die CBS hat mir die entscheidenden Soft Skills und aktuelles Wissen aus der Praxis vermittelt."

Christopher Rosenbaum
Manager
Ernst & Young GmbH
Wirschaftsprüfungsgesellschaft

„Das Management Studium bereitet einen sorgfältig auf die Aufgaben eines Beraters vor. "Insbesondere das Fördern von Präsentationstechniken sowie analytischem Denkvermögen ist im Berateralltag von enormer Bedeutung.“

Neil Jordaan
Global Digital Content Manager
Elanco

„Viele Professoren haben uns im Unterricht an ihrer Branchenerfahrung teilhaben lassen und konnten trockene Theorie mit Praxisbeispielen veranschaulichen. Auch die internationale Atmosphäre am Campus hat mir gut gefallen.“

Lisa Fleischhauer
Technical Business Analyst
Fielmann Ventures GmbH

„Das Studium an der CBS hat einen großen Beitrag zu meiner Persönlichkeitsentwickung geleistet.“

Christian Miele
Präsident
Bundesverband Deutsche Startups e.V.

„Insbesondere das Rhetoriktraining hat mir sehr geholfen meine eigenen Ideen zu präsentieren. Ebenso ist die praxisbezogene Ausbildung an der CBS sehr gut!“

Hauke Grün
Global Group Director
Initiative

„Das Studium an der CBS hat mich in vielerlei Hinsicht auf meine Karriere bei einer der weltweit führenden Media-Agenturen vorbereitet.“

Sandra Dreier
Partner im Bereich Financial Accounting & Advisory Services
EY (Ernst & Young GmbH Wirtschaftsprüfgesellschaft

„Besonders gefallen hat mir die Mischung aus Theorie und Praxis, die Internationalität, die kleinen Lerngruppen sowie die vielen Aktivitäten außerhalb des Lehrplans.“

Stefanie Zipp
Personalmarketingreferentin
Deutsche Bahn AG

„Durch das Masterstudium an der CBS konnte ich mein fachliches Wissen weiterentwickeln und mich perfekt auf den Berufseinstieg vorbereiten. Vor allem konnte ich aus den praxisbezogenen Inhalten sehr viel mitnehmen.“

Christian Knott
Partner
Capnamic Ventures Management GmbH

„Viele Kontakte aus dem Studium sind für mich heute noch relevante Ansprechpartner für die verschiedensten Themen. Hier schon an der Uni zu lernen, welchen Mehrwert das Netzwerk haben kann, war wichtig.“

Tim Becker
Manager Automotive & Sustainability
Porsche Consulting GmbH

„Mir haben besonders der persönliche Charakter des Studiums und die gute Atmosphäre gefallen, die insbesondere durch die Kursgröße und die Nähe zu den Dozenten erreicht wurden.“

IB – Master Marketing Management an der CBS: Kreativität trifft Praxis

Im Fokus internationaler Marketing Managerinnen und Manager stehen zielführende globale Strategien. Möchtest Du diese entwickeln und umsetzen, müssen Theorie und Praxis ganzheitlich betrachtet werden. Das CBS-Masterstudium Marketing Management vermittelt wissenschaftlich fundiertes Fachwissen, das in der praktischen Anwendung zu guten Ergebnissen führen soll. Dafür ist Kreativität essenziell, denn:

  • Werbemaßnahmen müssen überraschen.

  • Werbebotschaften müssen bewegen.

  • Marketing-Strategien müssen überzeugen.

Um Deine Kreativität zu fördern, wirst Du im Rahmen eines Business-Projekts einen eigenen Case bearbeiten. Im Business Simulation Game testest Du, wie effektiv Deine Lösungswege sind. Außerdem absolvierst Du ein mindestens siebenwöchiges Praktikum im In- oder Ausland – hier lernst Du, mit verschiedenen Arbeitsweisen, Kreativität, Strukturen und Prozessen umzugehen.

IB - Marketing Management: Master-Thesis schreiben

Im vierten Semester kannst und sollst Du Dich voll und ganz auf Deine Master-Thesis konzentrieren. Aus dem Grund ist das letzte Semester im Marketing-Management-Masterstudium komplett vorlesungsfrei. Viele Studierende schreiben ihre Masterarbeit im Zuge eines Projekts bei einem ausgewählten Unternehmen.

Andere nutzen die vorlesungsfreie Zeit für ein Auslandssemester an einer Partnerhochschule der CBS International Business School. Dafür kannst Du Dich jederzeit an den Career Service der CBS wenden, um passende Partnerhochschulen oder Unternehmen zu finden. Dank eines breit aufgestellten Netzwerks können wir die Studierenden der CBS während des gesamten Studiums umfassend beim Aufbau ihrer Karriere unterstützen.

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Marc Spitz

Marc Spitz

Beratung: Campus Köln
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!

Telefon: 0800 931 8099
WhatsApp: Schreib uns bei WhatsApp
Email: study@cbs.de
Mirjam Zimmermann

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Beratung: Campus Mainz
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Lidia Gusev

Lidia Gusev

Beratung: Campus Berlin
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