Bachelor Vollzeit Englisch
Bachelor Vollzeit Deutsch
Bachelor Dual Management
Prep4University Programm
Master Vollzeit Englisch
Master Berufsbegleitend Englisch
Master Berufsbegleitend Deutsch
Master Dual Management & Technik
Standorte
Campus Köln
Campus Mainz
Campus Berlin/Potsdam
Bachelor Vollzeit Englisch
Bachelor Vollzeit Deutsch
Bachelor Dual Management
Bachelor Dual Technik
Prep4University Programm
Master Vollzeit Englisch
Master Vollzeit Deutsch
Master Berufsbegleitend Englisch
Master Berufsbegleitend Deutsch
Master Dual Management & Technik
MBA
Standorte
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Campus Mainz
Campus Berlin/Potsdam
Internationalität & Studentenleben
Die stetige Digitalisierung hat die einst übersichtliche Werbelandschaft in ein Marketinguniversum verwandelt. Mit dem Master in Marketing Management behältst Du jederzeit den Überblick. Wie wird die Effektivität von Werbemaßnahmen heute gemessen? Wie werden Werbebotschaften wirksam platziert? Erfolgreiche Marketing Managerinnen und Manager schenken der Gegenwart Beachtung und denken gleichzeitig in die Zukunft. Auf globaler Ebene erfordern strategische Entscheidungen im Marketing eine flexible und kreative Herangehensweise.
Du siehst Dich im internationalen Marketing und willst den Wandel aktiv mitgestalten? Mit dem englischsprachigen Masterstudium Marketing Management in Mainz und Köln an der CBS steigerst Du Deine Chancen. Hier lernst Du unter anderem, wie Du:
Märkte, Zielgruppen und Wettbewerber analysierst.
die Bekanntheit von Marken aufbaust und steigerst.
Produkte umsatzorientiert ausrichtest.
Preise sinnvoll gestaltest.
moderne Marketingstrategien konzipierst.
effektive Werbebotschaften kreierst.
Inhalte in den effizientesten Kanälen platzierst.
Du kannst einen ersten akademischen Abschluss aus dem wirtschaftswissenschaftlichen Bereich vorweisen, beispielsweise einen BWL-Bachelor. Da der Studiengang durchgängig auf Englisch ist, sind fortgeschrittene Englischkenntnisse eine Voraussetzung.
*Die angezeigten Preise verstehen sich als Semestergebühr. Informationen zu den Studiengebühren für Nicht-EU-Studierende findest Du auf der allgemeinen Informationsseite zu den Studiengebühren. Stand: März 2021.
Diese Studieninhalte erwarten Dich in den einzelnen Semestern im Masterstudiengang Marketing Management:
Demand analysis & estimating demand
Supply and market equilibrium
Production economics
Cost analysis
Estimating cost functions and production functions
Economies of scale
Prices, output and strategy in different markets
Game theory models of oligopoly
Pricing techniques and analysis
Government regulation
Quantitative and qualitative methods
Development of a research question
Steps of research process
Methods of data collection
Sampling
Data analysis using statistical software programs (SPSS or R)
Writing a research report
Strategy making process and strategic reasoning
Cultural and institutional context of strategic management
Network-level strategies
Corporate development and configuration
Strategic change and corporate restructuring
Strategy evaluation and strategic controls
Dynamics of innovation & their implications for change management
Individual creativity and invention
Corporate creativity & intrapreneuring
Technology management
Innovation and technology strategies
Managing innovations
Diffusion of innovations
Cultural differences in innovation capability
Contemporary trends in innovation management
Cornerstones of sustainable management
CSR as management approach
Practical approaches of organizational effectiveness
Tools for CSR implementation
CSR and financial performance
Life cycle assessment
Historical developments around the world
Directors and board structures in different parts of the world
Family business governance
Role of institutional investors
Corporate governance in mergers and acquisitions
Socially responsible investments
Corporate governance in different regions
The need of marketing strategies and the meaning of a global approach in this field
Tasks and extend of marketing strategies
Combination of strategies
Variations of strategy
General marketing strategies as a framework for marketing instruments
Development of product- and brand-specific marketing concepts
Instrumental consideration and integrated consideration of different instruments
Subjects and features of branch-specific marketing
Basics of Branding
Relevant models of Branding
Success factors of strong brands
Brand Equity approach
Identity-based Brand Management
Local and international brand strategies
Multi-brand approaches and brand tools
Creating and managing brands within digital business models
Brand architecture guidelines
Cultural theories and models
The influence of culture on behaviour
Team typologies
Phases of team development
Trust and control
Emergence and avoidance of conflicts
Leadership verses management
Leadership styles
Consulting Industry: Sector Overview Company Profiles – Job Opportunities and Consulting Careers
Job profile: Characteristics of capabilities and skills needed as a consultant
Job application and interview training
Consulting (mini) case study training
Framework for processing case studies
Brain Teaser Training
Case Simulation (Individual and Group Cases)
Students are initially placed into an ACTW (Advanced) or FCTW (Foundations) course based on their results of the placement test. International students who qualify for the ACTW course have the option to officially replace this course by a German course.
Globalization and income
Globalization and international trade
Trade and comparative advantage
Trade barriers and trade policy
Firm location, distance and transport costs
Currency crises and exchange rate policy
Financial crises, firms and the open economy
Managerial accounting and global business environment
Cost term, terms and classifications
Systems design: Job-order costing
Systems design: Process costing
Cost-volume-profit relationships
Sustainability and ethics in accounting decision making
Fundamentals of pricing
Concepts of classic pricing policies and strategies
Price-demand functions and price elasticity
Behavioural fundamentals of pricing
Value-based price determination
Cost-oriented price determination
Price differentiation and bundling
Digital Pricing
International Pricing
Sustainable pricing strategies
Classification and integration of sales and marketing
Objectives and tasks of sales
Decisions in sales in front of increased complexity in the contemporary global landscapes
Domestic and international distribution structures and channels
Sales channel management
Managing the customer over the customer lifecycle and over all touch points
CRM typologies and approaches
Omnichannel management and concepts
Discount, rebate and bonus strategies
The overall objective of this course is to provide students with possibility of applying their business knowledge on concrete business situation, related to the field of their specialization.
By the end of the module students should be able to:
Define project goals for the “client”.
Work under the set timeframe and agreed project scope.
Cooperate in the international project teams.
Evaluate markets/ industries/ competitive landscapes.
Develop possible strategic directions for the “client” business.
Formulate recommendations.
By choosing Business Electives in the second and third semester you can personalize your degree course and extend your management knowledge. The following are examples of the types of courses on offer:
Corporate Strategy and Renewal
Digital Network Economy
Digital Leadership
Portfolio Theory
Power Pricing
Finance & Growth
Advanced Portfolio Management
Branding
International HRM
Start-up Management & Business Modeling
Trader in Capital Markets
By choosing Interdisciplinary Electives in the second and third semester you can personalize your degree course and extend your management knowledge. The Interdisciplinary Electives usually include subjects like:
Chat Bot Design
International Competitiveness
Omni-Channel Commerce
International Trade and Emerging Markets
Bitcoin and the Market of Cryptocurrencies
Business Process Modeling
Design Thinking & Adobe Creative Cloud
SAP S/4 Hana in Controlling and Finance
App Development in JavaScript
East Asian Culture and Business
Cultures of Consumption
SPSS
Social competence: Communication, motivation, groups and team structures, leadership, conflict management
Methodological competence: Structural aspects, time management, cost management, human resource management, creativity and problem solving
Organisational competence: Quality management, documentation, risk management, project start and closure
Different Inteligencies – IQ vs EQ
The role of emotions – daily and work life
The construct of Emotional intelligence
Emotionally intelligent competencies & skills
Skills acquisition – Experiential/action learning
Reflection & reflexion
Encouraging engagement
Developing trust
Students are initially placed into an ACTW (Advanced) or FCTW (Foundations) course based on their results of the placement test. International students who qualify for the ACTW course have the option to officially replace this course by a German course.
Financial measurement of corporate strategies: the principles
Traditional value-based systems and their link with financial models
Cash flow return on investments (CFROI)
Customer life-time value
Corporate financial & compensation design
Defining a sustainable supply chain
Discussion of various theoretical concepts and their implications for sustainable supply chain management
Green marketing
Green logistics
Process of innovation and development funnel (advanced contents)
Users as innovators (advanced contents)
Customer experience innovation
Strategic innovation management
Strategic alliances
Social innovation
Sustainable innovation management
Sustainable business models
Sustainability and global innovations
In a business simulation game participants have to manage their own virtual company which operates in the same market as other participant-operated competitors. This involves making typical management decisions in realistic environments. Beside the deepening and active examination of subject-specific knowledge the simulation games also include the team environment, where interaction, communication and prioritization are of paramount importance. Participants learn how to manage risk and uncertainty while time is limited and information constrained. Group-reflections help to take over different perspectives and to discuss pros and cons of content- as well as behavior-related actions.
During the Master Thesis Tutorial you will learn the fundamentals for your Master thesis: Defining the topic as well as structuring the thesis and you will learn the theoretical knowledge for scientific working.
By choosing Business Electives in the second and third semester you can personalize your degree course and extend your management knowledge. The following are examples of the types of courses on offer:
Corporate Strategy and Renewal
Digital Network Economy
Digital Leadership
Portfolio Theory
Power Pricing
Finance & Growth
Advanced Portfolio Management
Branding
International HRM
Start-up Management & Business Modeling
Trader in Capital Markets
By choosing Interdisciplinary Electives in the second and third semester you can personalize your degree course and extend your management knowledge. The Interdisciplinary Electives usually include subjects like:
Chat Bot Design
International Competitiveness
Omni-Channel Commerce
International Trade and Emerging Markets
Bitcoin and the Market of Cryptocurrencies
Business Process Modeling
Design Thinking & Adobe Creative Cloud
SAP S/4 Hana in Controlling and Finance
App Development in JavaScript
East Asian Culture and Business
Cultures of Consumption
SPSS
In the Soft Skills Courses you will improve your social, leadership and project management skills. Additionally to the courses in the first and second semester you can choose another one in the third semester. Decide for yourself which of your personal competences you want to push forward.
Discovering and evaluating entrepreneurial opportunities
Developing business ideas from opportunities (e.g. based on using Design Thinking, Personas and User Stories).
Feasibility analysis of business ideas
Transferring the idea into a Business Model
Business Model and its building blocks (value proposition, customers segments, channels, customer relationships, revenue model, keypartners, key activities, key resources, cost structure)
Business Plan: Introduction, Sample Case and General Outline
Developing the details of the business plan
Students are initially placed into an ACTW (Advanced) or FCTW (Foundations) course based on their results of the placement test. International students who qualify for the ACTW course have the option to officially replace this course by a German course.
During your 4th semester you are working on your Master thesis. You have 19 weeks to complete your thesis and the subject is freely selectable. A supervisor from CBS will support you and you can write the thesis in collaboration with a company as well. Or you can write your thesis in connection with a stay abroad.
Teil des Studiums ist ein Praktikum (10 ECTS) in Deutschland oder im Ausland. Unser Career Service unterstützt Dich bei der Suche nach einem geeigneten Unternehmen.
Im Marketing Studium lernst Du neben fundiertem Marketingwissen ein breites betriebswirtschaftliches Spektrum kennen – von Business Economics bis Supply-Chain-Management.
Der Master in Marketing Management führt zu Beginn in moderne Marketingstrategien ein. Du erfährst auch, welche Maßnahmen zu einem starken und differenzierten weltweiten Branding führen.
Auswahl von Kursen im ersten Semester:
Strategic Analysis and Management
Innovation Management and Digital Transformation
Modern Marketing Strategies
Managing Brands in the Digital Era
Advanced Intercultural Team Leadership
Welche kalkulatorischen und psychologischen Methoden gibt es, um Preise festzulegen? Wie können Marketing Managerinnen und Manager Abverkaufszahlen, das Image und den Produktlebenszyklus beeinflussen? Die Antworten erhältst Du im zweiten Semester, wenn Du an der CBS International Business School den Master Marketing Management studierst. Die Verkaufsstrategie definiert hingegen Distributionskanäle und Absatzziele.
Auswahl von Kursen im zweiten Semester:
International Economics
Interdisciplinary Elective
Advanced Price Management
Sales Excellence
International Project Management
Der Themenbereich Market Innovation ist vor allem in wettbewerbsintensiven oder disruptiven Branchen elementar. Im dritten Semester wird daher die Bedeutung durchdachter und vorausschauender Planungen dargelegt, um neue Produkte zu lancieren und Märkte zu erschließen.
Auswahl von Kursen im dritten Semester:
Value Based Management
Sustainable Supply Chain Management
Creating and Managing Market Innovation
Business Simulation Game
Master Thesis Tutorial
Im Fokus internationaler Marketing Managerinnen und Manager stehen zielführende globale Strategien. Möchtest Du diese entwickeln und umsetzen, müssen Theorie und Praxis ganzheitlich betrachtet werden. Das CBS-Masterstudium Marketing Management vermittelt wissenschaftlich fundiertes Fachwissen, das in der praktischen Anwendung zu guten Ergebnissen führen soll. Dafür ist Kreativität essenziell, denn:
Werbemaßnahmen müssen überraschen.
Werbebotschaften müssen bewegen.
Marketing-Strategien müssen überzeugen.
Um Deine Kreativität zu fördern, wirst Du im Rahmen eines Business-Projekts einen eigenen Case bearbeiten. Im Business Simulation Game testest Du, wie effektiv Deine Lösungswege sind. Außerdem absolvierst Du ein mindestens achtwöchiges Praktikum im In- oder Ausland – hier lernst Du, mit verschiedenen Arbeitsweisen, Kreativität, Strukturen und Prozessen umzugehen.
Im vierten Semester kannst und sollst Du Dich voll und ganz auf Deine Master-Thesis konzentrieren. Aus dem Grund ist das letzte Semester im Marketing-Management-Masterstudium komplett vorlesungsfrei. Viele Studierende schreiben ihre Masterarbeit im Zuge eines Projekts bei einem ausgewählten Unternehmen.
Andere nutzen die vorlesungsfreie Zeit für ein Auslandssemester an einer Partnerhochschule der CBS International Business School. Dafür kannst Du Dich jederzeit an den Career Service der CBS wenden, um passende Partnerhochschulen oder Unternehmen zu finden. Dank eines breit aufgestellten Netzwerks können wir die Studierenden der CBS während des gesamten Studiums umfassend beim Aufbau ihrer Karriere unterstützen.
Du möchtest Dich zu Hause in Ruhe über unsere Master-Studiengänge informieren? Dann fordere jetzt unverbindlich und kostenlos Dein Infomaterial an. Wir senden Dir gern unser Infomaterial zum Studium per E-Mail zu.
Folge uns auf Instagram & Facebook, lerne uns auf einer Infoveranstaltung kennen, oder nehme Kontakt mit unseren Studienberatern auf, um mehr über uns zu erfahren.
Beratung: Campus Köln
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!
Telefon: | +49 (0) 221 93 18 09-31 |
---|---|
WhatsApp: | Schreib uns bei WhatsApp |
Email: | study@cbs.de |
Beratung: Campus Mainz
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!
Telefon: | +49 (0) 6131 88055 31 |
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Beratung: Campus Berlin/Potsdam
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!
Telefon: | +49 (0) 178 57 61 749 |
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Email: | study@cbs.de |
„Besonders die Soft-Skill-Kurse haben mir für mein Auftreten in den Bewerbungsgesprächen sehr geholfen. Durch die Arbeit im Finance and Business Club habe ich ein breites Netzwerk aufgebaut und Projektmanagement-Fähigkeiten erworben, mit denen ich bei den Firmen punkten konnte."
„Das praxisnahe Lernen in kleinen Gruppen hat mich optimal auf heutige Projekt- und Teamarbeit vorbereitet. Die CBS hat mir die entscheidenden Soft Skills und aktuelles Wissen aus der Praxis vermittelt."
„Das Management Studium bereitet einen sorgfältig auf die Aufgaben eines Beraters vor. "Insbesondere das Fördern von Präsentationstechniken sowie analytischem Denkvermögen ist im Berateralltag von enormer Bedeutung.“
„Die CBS ist eine international ausgerichtete und sehr praxisorientierte Hochschule, die mich durch die Pflichtpraktika, das Kursangebot und die zu erstellenden Projekt-/Gruppenarbeiten sehr gut auf die Berufswelt vorbereitet hat.“
„Viele Professoren haben uns im Unterricht an ihrer Branchenerfahrung teilhaben lassen und konnten trockene Theorie mit Praxisbeispielen veranschaulichen. Auch die internationale Atmosphäre am Campus hat mir gut gefallen.“
„Das Studium an der CBS hat einen großen Beitrag zu meiner Persönlichkeitsentwickung geleistet.“
„Insbesondere das Rhetoriktraining hat mir sehr geholfen meine eigenen Ideen zu präsentieren. Ebenso ist die praxisbezogene Ausbildung an der CBS sehr gut!“
„Das Studium an der CBS hat mich in vielerlei Hinsicht auf meine Karriere bei einer der weltweit führenden Media-Agenturen vorbereitet.“
„Besonders gefallen hat mir die Mischung aus Theorie und Praxis, die Internationalität, die kleinen Lerngruppen sowie die vielen Aktivitäten außerhalb des Lehrplans.“
„Durch das Masterstudium an der CBS konnte ich mein fachliches Wissen weiterentwickeln und mich perfekt auf den Berufseinstieg vorbereiten. Vor allem konnte ich aus den praxisbezogenen Inhalten sehr viel mitnehmen.“
„Viele Kontakte aus dem Studium sind für mich heute noch relevante Ansprechpartner für die verschiedensten Themen. Hier schon an der Uni zu lernen, welchen Mehrwert das Netzwerk haben kann, war wichtig.“
„Mir haben besonders der persönliche Charakter des Studiums und die gute Atmosphäre gefallen, die insbesondere durch die Kursgröße und die Nähe zu den Dozenten erreicht wurden.“