INFOMATERIAL ANFORDERN
INFOMATERIAL ANFORDERN

Weck den Berater in Dir und studier Management Consulting

INFOMATERIAL ANFORDERN
>700

Partnerunternehmen
>120

Partnerhochschulen
1900

Studierende

IB - Management Consulting (B.A.): Dein Unternehmensberatung Studium in Köln

Bachelor IB Management Consulting Student

Unternehmensberater werden mit einem Consulting-Studium an der CBS

Kaum ein Markt ist so gefragt wie der des Management Consultings: Sowohl die Globalisierung als auch die Digitalisierung lösen weitreichende Veränderungen in der Wirtschaft aus und führen zu immer komplexeren Geschäftsprozessen. Um derartigen Herausforderungen durchgehend gewachsen zu sein, nehmen viele große und erfolgreiche Unternehmen die Dienste erfahrener Unternehmensberater in Anspruch.

Doch was zeichnet diese aus? Neben dem Spaß daran, sich stets verändernden Aufgaben in verschieden aufgestellten Unternehmen anzunehmen, sind es Deine umfangreichen fachlichen Kenntnisse. Innerhalb eines Consulting-Studiums an der CBS in Köln hast Du die Chance, Dich diese anzueignen und später selbst bei einer der internationalen Top-Beratungen zu arbeiten!

Unternehmensberatung Studium: Was sind die Studieninhalte? Der Bachelor in Consulting als spezialisiertes International-Business-Studium

Du möchtest Unternehmensberater werden und später weltweit tätig sein? An der CBS hast Du die Möglichkeit, Dich im Rahmen Deines International-Business-Studiums auf den Fachbereich Management Consulting zu spezialisieren. Die Lehrinhalte des Consulting-Studiums schaffen eine ausgewogene Balance zwischen Theorie und Praxis – dabei stehen stets die das Geschäftsleben dominierenden Zahlen im Vordergrund. Die Entwicklung neuer Ideen und Strategien ist zwar wichtig, diese erfordern im Management Consulting jedoch stets einer überprüfbaren Basis. Daher lernst Du an der CBS nicht nur entscheidende Finanzmerkmale kennen und Betriebsabläufe verstehen, sondern auch die Fähigkeit des Analysierens und des Ableitens sinnvoller Maßnahmen.

  • ECTS 180
  • Semester 6
  • Vorlesungssprache Englisch
  • Studienform Vollzeit
  • Abschluss Bachelor of Arts
  • Campus Köln
  • Praktikum Integriert
  • Auslandssemester Integriert
  • Studienbeginn Köln Sommer + Winter
  • Studiengebühren Köln* 5.310 €
FINANZIERUNG
AKKREDITIERUNG & RANKINGS

Studienverlaufsplan

Diese Studieninhalte erwarten Dich in den einzelnen Semestern im Bachelorstudiengang Unternehmensberatung:

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Business Operations3 ECTS ? !
  • Introduction: Basic business, economic, and market principles and key terms

  • External Business Environment

  • Global Markets

  • Competitive Environment

  • Internal Environment

  • Management, Leadership & Motivation

  • Business Function: HR, Operations, Marketing, Finance & Accounting

  • Entrepreneurship

  • Business Ethics and CSR

  • Emerging Business Trends

Business Law3 ECTS ? !
  • Survey on different legal systems and the harmonizing effect of EU Law

  • Concluding a contract

  • Different types of contracts and their typical features

  • Performance and obligations

  • Solving problems (e.g. failure to perform, liabilities)

  • Safeguarding creditors’ rights

  • Forms of business organizations

Mathematics3 ECTS ? !
  • Introduction to functions, graphs and interpretations

  • Understanding Derivatives

  • Applications of Derivatives

  • Understanding Differential Equations

  • Applications of Differential Equations

  • Understanding Logarithms

  • Applications of Logarithms

Statistics3 ECTS ? !
  • Introducing data and statistics

  • Descriptive statistics and exploratory data analysis

  • Introduction to probability theory

  • Discrete and continuous probability distributions

  • Sampling and sampling distributions

  • Interval estimations

  • Hypothesis development and testing

  • Simple linear regressions

Financial Accounting3 ECTS ? !
  • The purpose of accounting

  • Formal rules and assumptions, national law, IFRS, US-GAAP

  • The system of financial statements and accounts

  • Accounting for services and merchandising

  • Inventory valuation

  • Receivables

  • Plant, natural and intangible assets

  • Liabilities

  • Owner’s equity of corporations

  • Value-added tax

Applied Financial Accounting3 ECTS ? !
  • The purpose of accounting

  • Formal rules and assumptions, national law, IFRS, US-GAAP

  • The system of financial statements and accounts

  • Accounting for services and merchandising

  • Inventory valuation

  • Receivables

  • Plant, natural and intangible assets

  • Liabilities

  • Owner’s equity of corporations

  • Value-added tax

Programmspezifische Lehrinhalte

Marketing3 ECTS ? !
  • Marketing Definition and Process

  • Marketing in Context of Corporate Strategies

  • Internal Analysis and Marketing Environment (Micro)

  • Marketing Environment (Macro)

  • Consumer Buying Behaviour

  • Market Segmentation

  • Strategic Brand Management

  • Marketing Instruments (Product, Price Place, Promotion)

  • Marketing and Sustainability

Human Resource Management3 ECTS ? !
  • Recruitment and Attraction

  • HR Planning, Controlling & Instruments

  • Training and Employee Development

  • Motivation and Leadership

  • Compensation and Benefits

  • Performance Appraisal and Management

  • Certificate of employment

  • HR Ethics

  • Trends in HRM

Überfachliche Kompetenzen

Foreign Language2 ECTS ? !

Depending on the student‘s choice, language courses are offered, for example, in English, Spanish or French. If you choose the English­-Only track, the lessons will focus on the intensive development of your English skills.

Business English2 ECTS ? !

The aim of this course is to solidify the students’ existing language competencies, as independent users of English, and to enable them to apply this to their studies, focusing on educational and business domains. Since English is the medium of instruction in their respective study programmes, students are expected to reach a proficient user level in English within the first year.

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Microeconomics3 ECTS ? !
  • Introduction into microeconomic models

  • Consumer theory

  • The theory of the firm

  • Competitive markets

  • Market failure

  • Market power and monopoly

  • Oligopoly and monopolistic competition

  • Externalities

  • Asymmetric information

  • Introduction to game theory

Applied Microeconomics3 ECTS ? !
  • Introduction into microeconomic models

  • Consumer theory

  • The theory of the firm

  • Competitive markets

  • Market failure:

  • Market power and monopoly

  • Oligopoly and monopolistic competition

  • Externalities

  • Asymmetric information

  • Introduction to game theory

Market Research3 ECTS ? !
  • Introduction to Market Research

  • Defining the marketing research problem and developing an approach

  • Research design

  • Secondary Data

  • Qualitative research

  • Quantitative research

  • Scaling and sampling

  • Fieldwork and Data preparation

  • Basic data analysis (how to use it)

  • Report preparation and presentation

Cost Accounting3 ECTS ? !
  • Rationales of cost accounting

  • Simplistic methods of overhead allocation

  • Job costing

  • Process costing

  • Activity-based costing

  • Overcapacity costing

  • Joint product costing

  • Overhead analysis sheet

  • Concepts of relevant cost and revenue

  • Budgeting

Programmspezifische Lehrinhalte

Supply Management3 ECTS ? !
  • Industrial Buying Behaviour

  • New perception of supply management

  • The procurement marketing process

  • Situation Analysis: Defining critical supply problems, potentials, targets and strategies

  • Need Analysis: Defining the demand

  • Evaluating and Selecting Supply Markets

  • Supplier Evaluation: Find the ‘right supplier’

  • Supplier Relationship Management: Importance of supplier collaborations

  • Supplier Negotiation Process: Strategies and tools

  • Green procurement: Describing a sustainable procurement model

  • Creating a basis for sustainable procurement and integrating sustainable measures into procurement processes

  • Sustainable supplier management: Key theories and practices

Strategic Management3 ECTS ? !
  • Introduction to Strategy and Strategic Management

  • External Analysis: understanding opportunities and threats the environment offers

  • Internal Analysis: uncovering strengths and weaknesses of the organization

  • Generic business-level strategies for competitive advantage

  • Basic Corporate-level strategic choices for long-term profitability

  • Diversification strategy

  • Internationalization

  • Mergers and acquisitions

  • Strategic entrepreneurship

  • Strategic leadership

  • Social Responsibility and Ethics of Strategic Management

  • Basics of Corporate Governance

Introduction to Finance6 ECTS ? !
  • Finance: Goals, Functions and Environment

  • Financial analysis and Financial Forecasting

  • Managing Working Capital

  • Sources of Short-Term Financing

  • Capital Markets and Investment Banking

  • External financing resources: Debt capital

  • External financing resources: Equity capital

  • Capital Budgeting: The Time Value of Money

  • Capital structure and the Cost of Capital

Überfachliche Kompetenzen

Business English2 ECTS ? !

The aim of this course is to solidify the students’ existing language competencies, as independent users of English, and to enable them to apply this to their studies, focusing on educational and business domains. Since English is the medium of instruction in their respective study programmes, students are expected to reach a proficient user level in English within the first year.

Foreign Language2 ECTS ? !

Depending on the student‘s choice, language courses are offered, for example, in English, Spanish or French. If you choose the English­-Only track, the lessons will focus on the intensive development of your English skills.

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Macroeconomics3 ECTS ? !
  • Indicators: Gross Domestic Product and its major components, Inflation

  • Labour Markets and unemployment

  • The classical AS-AD model

  • Keynes’ IS-LM Model

  • The basic RBC model

  • Monetary Policy

  • Fiscal Policy

Applied Macroeconomics3 ECTS ? !
  • Indicators: Gross Domestic Product and its major components, Inflation

  • Labour Markets and unemployment

  • The classical AS-AD model

  • Keynes’ IS-LM Model

  • The basic RBC model

  • Monetary Policy

  • Fiscal Policy

Programmspezifische Lehrinhalte

International Management3 ECTS ? !
  • Determinants & dimensions of culture in business

  • Culture & styles of management

  • Culture & corporate structures

  • Culture & leadership

  • Culture & corporate strategy

  • Cultural change in organisations

  • Culture and international marketing management

  • Cultural diversity in organisations

  • Business communication across culture & barriers to intercultural communication

  • Working with international teams

  • Conflicts & cultural differences

  • Developing intercultural communicative competence

Digital Management3 ECTS ? !
  • Global competition and the transnational corporation in the global economy

  • Emerging markets

  • Institutions governing competition

  • Formal and informal institutions

  • Organizational designs for multinational companies

  • Location-based aspects: Competitive advantages of countries

  • Organization, local adaptation and the need for standardization

  • New approaches in International Management (Born Global, QRC, …)

  • Networks and innovation

  • Managing people in multinational enterprises

  • Managing expatriates

  • Leadership and management behaviour in multinational companies

Integrative Case Study3 ECTS ? !
  • Guide and Strategic Plan to Case study analysis

  • Writing a proper case study analysis report

  • In-depth Case Study Analysis with focus on Financial Management

  • Solving of interdisciplinary case studies with a focus on digital management

Wahlbereich

Project Management3 ECTS ? !
  • Introduction to Project Management and its increased complexity in the contemporary global landscapes

  • Project life cycle

  • Organizing the project and estimating its risks

  • Tendering and contracting

  • Defining project scope and requirements

  • Project planning: people, resources and schedules

  • Building and leading the project team

  • Managing and controlling project progress and cost

  • Managing quality and change

  • Project management across borders and cultures

  • Closing the project

  • Improving project performance

Introduction to Management Consulting3 ECTS ? !
  • Management Consulting: what it is and how it adds value

  • Consulting skills

  • Management consulting along managerial functions

  • Consultant-client relationships

  • Benefits and criticism of the consulting industry

  • History and development of the management consulting as a profession

  • Types of consulting projects: characteristics and value-added

  • Internal vs. External consultants

  • International Consulting Issues

  • Consulting career

  • Ethics and Social Environment of Management Consulting

Consulting Tools & Methods3 ECTS ? !
  • Secondary research and information gathering techniques

  • Interviewing techniques

  • Working hypothesis development techniques

  • Market definition and market analysis tools

  • Industry attractiveness analysis tools

  • Competitive landscape analysis tools

  • Tools for identifying international opportunities and threats

  • Data evaluating techniques

  • Stakeholder analysis tools

  • Creativity techniques

  • Consulting report writing techniques

  • Presentation techniques

Überfachliche Kompetenzen

Foreign Language4 ECTS ? !

Depending on the student‘s choice, language courses are offered, for example, in English, Spanish or French. If you choose the English­-Only track, the lessons will focus on the intensive development of your English skills.

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Management Information Systems3 ECTS ? !
  • IT and MIS as enablers of strategic decision making

  • E-business, networks, and mobile technology

  • Infrastructure, hardware and software

  • Databases and data warehouses

  • Business Intelligence

  • Networks and communications

  • Operations management and supply chain management

  • Enterprise resource planning

  • Limitations and risks of IT systems and applications

  • MIS market trends, major providers and IT solutions.

  • The role of social media in business

  • Industry 4.0 and the Internet of Things

Programmspezifische Lehrinhalte

Corporate Tax3 ECTS ? !

The overall aim of this module is to introduce students to the basic concepts of corporate taxation, especially the different types of taxes, transparent and intransparent entities and the value added tax.

Wahlbereich

Business Elective 13 ECTS ? !

These courses aim to enable the students to develop and/or strengthen relevant skills that are of particular interest to them. Electives allow students to expand their knowledge. The following are examples of the types of courses on offer:

  • International Marketing

  • International Human Resource Management

  • Organisational Behaviour

  • Global Supply Chain Management

  • Entrepreneurship

  • Diversity in Business

  • Corporate Social Responsibility

  • International Accounting

  • Advanced Statistics

  • Design Thinking

  • Quantitative Social Media Research

  • SAP as Enterprise Resource Planning Software

  • Snack Content

  • Harvesting and analyzing social media data for business purposes

  • Industry 4.0

Business Elective 23 ECTS ? !

These courses aim to enable the students to develop and/or strengthen relevant skills that are of particular interest to them. Electives allow students to expand their knowledge. The following are examples of the types of courses on offer:

  • International Marketing

  • International Human Resource Management

  • Organisational Behaviour

  • Global Supply Chain Management

  • Entrepreneurship

  • Diversity in Business

  • Corporate Social Responsibility

  • International Accounting

  • Advanced Statistics

  • Design Thinking

  • Quantitative Social Media Research

  • SAP as Enterprise Resource Planning Software

  • Snack Content

  • Harvesting and analyzing social media data for business purposes

  • Industry 4.0

Business Project6 ECTS ? !

The overall objective of this course is to provide students with possibility of applying their business knowledge on concrete business situation (real or scenario-based), related to the field of their specialization. By the end of the module students should be able to:

  • Define project goals for the “client”.

  • Work under the set timeframe and agreed project scope.

  • Cooperate in the international project teams.

  • Plan and conduct secondary and primary research to gather necessary information: understand which information is needed and where to look for it.

  • Conduct analysis of the “client business”: be able to understand the researched information in a wider context.

  • Evaluate markets/ industries/ competitive landscapes.

  • Develop possible strategic directions for the “client” business.

  • Formulate recommendations

Business & Financial Analysis3 ECTS ? !
  • Key components of a set of financial statements

  • Introduction to International Financial Accounting Standards

  • Techniques of financial analysis (Ratio Analysis, Accounting Analysis, Cash Flow Analysis)

  • Estimating Weighted Average Cost of Capital

  • Computing Free Cash Flows and Interpreting Earnings

  • Valuation

Operations Management in the Digital Era3 ECTS ? !
  • Costs and Targets of Production

  • Operations Strategy

  • Location Decisions and Layout Planning

  • Production Organisation and Process Design

  • Design of Products and Services

  • Materials Management and Capacity Planning

  • Product Variability and Its Impact on Process Performance

  • Lean Production and Toyota Production System

  • Total Quality Management and Statistical Process Control

  • Logistics and Supply Chain Management

  • Sustainable Operations

Überfachliche Kompetenzen

Foreign Language4 ECTS ? !

Depending on the student‘s choice, language courses are offered, for example, in English, Spanish or French. If you choose the English­-Only track, the lessons will focus on the intensive development of your English skills.

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Auslandssemester

Auslandssemester25 ECTS ? !

You will spend the fifth semester at one of our numerous partner universities abroad. Our International Office supports you in the selection & application process and coordinates the courses to be taken abroad with you in advance.

Programmspezifische Lehrinhalte

Bachelor Thesis12 ECTS ? !

During your 6th semester you are working on your Bachelor thesis. You have 12 weeks to complete your thesis and the subject is freely selectible. A supervisor from CBS will support you and you can write the thesis in collaboration with a company as well.

Bachelor Thesis Tutorial1 ECTS ? !

During the Bachelor Thesis Tutorial you will learn the fundamentals for your Bachelor thesis: Defining the topic as well as structuring the thesis and you will learn the theoretical knowledge for scientific working.

Business Simulation Game4 ECTS ? !

In a business simulation game participants have to manage their own virtual company which operates in the same market as other participant-operated competitors. This involves making typical management decisions in realistic environments. Beside the deepening and active examination of subject-specific knowledge the simulation games also include the team environment, where interaction, communication and prioritization are of paramount importance. Participants learn how to manage risk and uncertainty while time is limited and information constrained. Group-reflections help to take over different perspectives and to discuss pros and cons of content- as well as behaviour-related actions.

Wahlbereich

Organizational Behaviour3 ECTS ? !
  • Introduction to Organizational Behaviour

  • Research Methods in Organizational Behaviour

  • Diversity in Organizations

  • Organizational Behaviour through Nations and Cultures

  • Attitudes and Job Satisfaction

  • Perception and Individual Decision Making

  • Personality and Values

  • Motivation Theories

  • Motivation in Practice

  • Group Dynamics and Work Teams

  • Leadership

  • Ethics and Organizational Behaviour

Entrepreneurship3 ECTS ? !
  • The concept of Entrepreneurship

  • Success factors of Entrepreneurship

  • Specific entrepreneurial issues in specific country settings: cross-country analysis

  • Entrepreneurial activity in the world

  • Identifying and evaluating opportunities

  • Developing business ideas from opportunities

  • Feasibility analysis of a business idea

  • Writing a Business Plan: Roadmap to business success

  • Developing entrepreneurial strategies and marketing mix

  • Social Entrepreneurship

Überfachliche Kompetenzen

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Bachelor IB Management Consulting Student

Grundlagen

Die ersten drei Semester des International-Business-Studiums mit Schwerpunkt Management Consulting sind als Grundstudium zu verstehen. Sie dienen dazu, Dir die wichtigsten betriebswirtschaftlichen Kenntnisse auf internationaler Ebene zu vermitteln. Es erwarten Dich spannende Lehrinhalte aus Bereichen wie Business Law, Marketing und Human Resource Management.

Fachliche Vertiefung

In den darauffolgenden Semestern erwirbst Du spezialisiertes Fachwissen des Management Consultings – Schwerpunkte bilden hier u. a. Project Management, Financial Analysis sowie Organizational Behaviour. Im 4. Semester stellst Du Dein Können auf die Probe: Du bearbeitest eine Case Study oder einen realen Fall und präsentierst Deine Lösungsansätze. Dadurch erhältst Du eine genaue Vorstellung davon, wie sich Dein zukünftiger Arbeitsalltag als Consultant gestalten könnte.

Unternehmensberatung Studium: Sprichst Du die Sprache der Consultants?

Um Dich ideal auf eine internationale Karriere als Consultant vorzubereiten, findet das gesamte Consulting-Studium auf Englisch statt – der Sprache der Consultants. Sämtliche fachrelevanten Methoden und Strategien werden auf Englisch gelehrt, auch der Austausch mit Dozenten erfolgt in der Weltsprache. Du wünschst dir eine Möglichkeit, Deine Sprachkenntnisse zu vertiefen und sie im Ausland einzusetzen? Nimmst Du ein Unternehmensberatungs-Studium an der CBS auf, erfüllt sich dieser Wunsch: Du qualifizierst Dich zur Teilnahme am Double-Degree-Programm, welches in Kooperation mit der niederländischen Hochschule Fontys stattfindet – die Unterrichtssprache ist hier ebenfalls Englisch. Darüber hinaus kannst Du im Rahmen des Consulting-Studiums eine weitere Fremdsprache erlernen und erfüllen damit die hohen Anforderungen des internationalen Beratungsmarktes.

Alumni Testimonials_Philip Kollmann

„Besonders die Soft-Skill-Kurse haben mir für mein Auftreten in den Bewerbungsgesprächen sehr geholfen. Durch die Arbeit im Finance and Business Club habe ich ein breites Netzwerk aufgebaut und Projektmanagement-Fähigkeiten erworben, mit denen ich bei den Firmen punkten konnte."

Philip Kollmann

Projektmanager
Wayne's Coffee Deutschland
Alumni Testimonials_Katrin Rieger

„Das praxisnahe Lernen in kleinen Gruppen hat mich optimal auf heutige Projekt- und Teamarbeit vorbereitet. Die CBS hat mir die entscheidenden Soft Skills und aktuelles Wissen aus der Praxis vermittelt."

Katrin Rieger

Bereichsdirektorin Reisevertrieb Deutschland / Vice President Sales
HanseMerkur Krankenversicherung
Alumni Testimonials_Christoph Rosenbaum

„Das Management Studium bereitet einen sorgfältig auf die Aufgaben eines Beraters vor. Insbesondere das Fördern von Präsentationstechniken sowie analytischem Denkvermögen ist im Berateralltag von enormer Bedeutung.“

Christopher Rosenbaum

Manager
Ernst & Young GmbH Wirtschaftsprüfungsgesellschaft
Alumni Testimonials_Britta Jansen

„Die CBS ist eine international ausgerichtete und sehr praxisorientierte Hochschule, die mich durch die Pflichtpraktika, das Kursangebot und die zu erstellenden Projekt-/Gruppenarbeiten sehr gut auf die Berufswelt vorbereitet hat.“

Britta Jansen

HR Business Partner
HRS Group
Alumni Testimonials_Neil Jordaan

„Viele Professoren haben uns im Unterricht an ihrer Branchenerfahrung teilhaben lassen und konnten trockene Theorie mit Praxisbeispielen veranschaulichen. Auch die internationale Atmosphäre am Campus hat mir gut gefallen.“

Neil Jordaan

Global Digital Content Manager
Elanco
Alumni Testimonials_Julia Hack

„Das Studium an der CBS hat mir eine sehr gute Basis gegeben, die in vielerlei Hinsicht bei einer Gründung hilft – sei es bei der Finanzplanung oder bei der Marketingstrategie."

Julia Hack

Co-founder
Green for me
Alumni Testimonials_Lisa Fleischhauer

„Das Studium an der CBS hat einen großen Beitrag zu meiner Persönlichkeitsentwickung geleistet.“

Lisa Fleischhauer

Technical Business Analyst
Fielmann Ventures GmbH
Alumni Testimonials_Christian Miele

„Insbesondere das Rhetoriktraining hat mir sehr geholfen meine eigenen Ideen zu präsentieren. Ebenso ist die praxisbezogene Ausbildung an der CBS sehr gut!“

Christian Miele

Präsident
Bundesverband Deutsche Startups e.V.
Alumni Testimonials_Hauke Grün

„Das Studium an der CBS hat mich in vielerlei Hinsicht auf meine Karriere bei einer der weltweit führenden Media-Agenturen vorbereitet.“

Hauke Grün

Global Group Director
Initiative
Alumni Testimonials_Sandra Dreier

„Besonders gefallen hat mir die Mischung aus Theorie und Praxis, die Internationalität, die kleinen Lerngruppen sowie die vielen Aktivitäten außerhalb des Lehrplans.“

Sandra Dreier

Partner im Bereich Financial Accounting & Advisory Services
EY (Ernst & Young GmbH Wirtschaftsprüfgesellschaft)
Alumni Testimonials_Stefanie Zipp

„Durch das Masterstudium an der CBS konnte ich mein fachliches Wissen weiterentwickeln und mich perfekt auf den Berufseinstieg vorbereiten. Vor allem konnte ich aus den praxisbezogenen Inhalten sehr viel mitnehmen.“

Stefanie Zipp

Personalmarketingreferentin
Deutsche Bahn AG
Alumni Testimonials_Christian Knott

„Viele Kontakte aus dem Studium sind für mich heute noch relevante Ansprechpartner für die verschiedensten Themen. Hier schon an der Uni zu lernen, welchen Mehrwert das Netzwerk haben kann, war wichtig.“

Christian Knott

Partner
Capnamic Ventures Management GmbH
Alumni Testimonials_Tim Becker

„Mir haben besonders der persönliche Charakter des Studiums und die gute Atmosphäre gefallen, die insbesondere durch die Kursgröße und die Nähe zu den Dozenten erreicht wurden.“

Tim Becker

Manager Automotive & Sustainability
Porsche Consulting GmbH

Nach dem Unternehmensberatung-Studium – Was sind die Zukunftschancen?

Mit dem Consulting Bachelorstudium verfügst Du über die ideale Grundlage, um Deine fachlichen Kenntnisse entweder weiter auszubauen – etwa im Rahmen eines Masterstudiums in Consulting – oder direkt eine Karriere aufzunehmen. Nach ihrer Tätigkeit als Consultant wechseln viele Unternehmensberater beispielsweise in eines der Unternehmen, das sie zuvor betreut haben oder starten direkt ihr eigenes Business. Doch auch direkt im Anschluss an Dein Studium kannst Du ein Start-up gründen. Als Management-Consulting-Absolvent der CBS profitierst Du dabei von einem erheblichen Wissensvorsprung – denn welche Wege zum Wachstum führen, wie Investoren überzeugt werden können, wie strategisches Personalmanagement funktioniert und viele weitere Kenntnisse eignest Du dir bereits im Bachelor des Consulting-Studiums an.

Weltweit Praxiserfahrungen sammeln

Strebest Du eine Karriere bei einer international erfolgreichen Unternehmensberatung an, ist Auslandserfahrung unverzichtbar – im Consulting-Studium ist ein Auslandssemester daher verpflichtend. Die CBS kooperiert mit etlichen Partnerhochschulen, die sich über den gesamten Globus verteilen. Lerne den amerikanischen Way of Business in Kalifornien kennen oder entdecke die kulturellen Unterschiede zwischen Deutschland und Südkorea.

Du sammelst wertvolle Erfahrungen, die Dir später in einer Management-Consulting-Position von großem Nutzen sein werden. Erste Einblicke in das Berufsleben erhältst Du im Consulting-Studium durch ein Pflichtpraktikum, welches ebenfalls im Ausland absolviert werden kann – auch hier profitierst Du vom großen Netzwerk an renommierten Unternehmen der CBS International Business School.

Bist Du überzeugt?

NOCH NICHT ÜBERZEUGT? HIER FINDEST DU WEITERE GRÜNDE, WARUM DU MIT DER CBS DIE RICHTIGE ENTSCHEIDUNG TRIFFST

  • INTERNATIONAL

  • PRAXISORIENTIERT

  • AKKREDITIERT

  • PERSÖNLICH

WARUM CBS?

Erfahre mehr in Deinem kostenlosen Infomaterial

Du möchtest Dich zu Hause in Ruhe über unsere Bachelor- und Master-Studiengänge informieren? Jetzt unverbindlich und kostenlos Dein Infomaterial anfordern, und wir senden Dir gern unser Infomaterial zum Studium per E-Mail zu.

Folge uns auf Instagram & Facebook, lerne uns auf einer Infoveranstaltung kennen, oder nehme Kontakt mit unseren Studienberatern auf, um mehr über uns zu erfahren.

Angelina Hallmann

Angelina Hallmann

Beratung: alle Campusse
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!

Telefon: +49 (0) 221 93 18 09-31
WhatsApp: Schreib uns bei WhatsApp
E-Mail: study@cbs.de
Mirjam Zimmermann

Mirjam Zimmermann

Beratung: alle Campusse
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!

Telefon: +49 (0) 6131 88055 31
WhatsApp: Schreib uns bei WhatsApp
E-Mail: study@cbs.de
  • icon active icon
  • icon active icon
Schreibe uns bei WhatsApp