Bachelor Exchange Programmes
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Student Life
Professor of Social Media Marketing and Market Research
E-Mail: k.skibicki@cbs.de
Marketing
Market research
Economics
Social Media Marketing/Social Commerce
1997-2001
“Doctor rerum politicarum”, Ph.D. thesis: “The Role of Magnates in the Industrialization of Upper Silesia in the 18th and 19th Century”, University of Cologne, judicium: cum laude.
1996-1997
Diplomvolkswirt, University of Cologne (comparable to Master in Economics)
Fall-Semester 1994
Studies of Business Administration, Pennsylvania State University (DAAD-Scholarship)
1991-1996
Studies of Business Administration, University of Cologne, Germany
1990-1991
Military Service
1982-1990
Secondary School: Montessori-Gymnasium, Cologne, Germany
1978-1982
Elementary School, Cologne, Germany
2008-2009
Visiting lecturer, Hoge Hotelschool Maastricht, The Netherlands
Since 2003
Visiting lecturer, University of Cologne, Germany, lecture “Economic Expansion during the 19th Century – Germany and Europe”
2002-2004
Visiting lecturer, University of Applied Science Bergisch-Gladbach, Germany (FHDW), lecture “European Integration”
Since 2010
Partner of DIKRI GmbH
Since 2006
Partner and Director of Brain Injection Ltd. & Co. KG
2007-2009
Partner of Holiday-Smilers GmbH & Co KG
2007-2009
Partner of Coloneo GmbH Köln
2003-2009
Partner of Stick-a-Too Ltd. & Co. KG
Skibicki, K. (2012). I-Buy- statt I-Like-Netzwerk. Internet World Business. 5 (8).
Skibicki, K. (2012). Social Media: Sind Facebook, YouTube und Co. auch für freie Berufe relevant?; oder: Die Zuschauer machen jetzt das Programm! Die Wirtschaftsprüfung. 65 (15).
Skibicki, K., Mühlenbeck, F. (2011). Markendifferenzierung in Sozialen Netzwerken aus wahrnehmungsrelevanter Perspektive. In Völckner F., Willers, C. & T. Weber (Hrsg.), Markendifferenzierung: Innovative Konzepte zur erfolgreichen Markenprofilierung (S. 339-358). Wiesbaden: Gabler.
Mühlenbeck, F., Skibicki, K. (2010a). Authentizität von Hotelbewertungsplattformen - wie mächtig und wie glaubwürdig ist User Generated Content? In: Amersdorffer, D., Bauhuber, F., Egger, R. und J. Oellrich (Hrsg.), Social Web im Tourismus. Strategien - Konzepte - Einsatzfelder (S. 57-70). Berlin: Springer.
Mühlenbeck, F., Skibicki, K. (2010b). Die Top 100 Strategien für Social Media Marketing: 100 Praxis-Tipps zur Positionierung Ihrer Marke und zum Verkauf Ihrer Produkte mit Facebook, YouTube, Twitter & Co. Berlin: Books on Demand.
Lexikon der Internetfallen, Berlin 2010 (zusammen mit R. Höcker und F. Mühlenbeck)
Wir sind das Web, Köln 2009 (zusammen mit F. Mühlenbeck)
Verbrauchermacht im Internet - Geld sparen, Geld verdienen, Recht bekommen, Köln 2009 (zusammen mit F. Mühlenbeck)
Skibicki, K., Mühlenbeck, T. (2008b). Wir sind das Web. Verbraucherm@cht im Internet. - Erfolgreicher flirten, professioneller bewerben, gezielter shoppen - so nutzen Sie die Chancen des neuen Internet-Zeitalters. Bd. 2. Mainz: BrunoMedia.
Community Marketing Management - Wie man Online-Communities im Internet-Zeitalter des Web 2.0 zum Erfolg führt, Norderstedt 2007 (zusammen mit F. Mühlenbeck)
Verkaufsweg Social Commerce - Blogs, Podcasts, Communities & Co. Wie man mit Web 2.0 Makreting Geld verdient, Norderstedt 2007 (zusammen mit F. Mühlenbeck)
Industrie im oberschlesischen Fürstentum Pless im 18. und 19. Jahrhundert, Stuttgart 2002