REQUEST A BROCHURE
REQUEST A BROCHURE
Graduate
Campus & Student Life

CBS Team

Prof. Dr. Alessandro Monti

Prof. Dr. Alessandro Monti

  • Dean of the Department of Marketing, Sales & Retail

  • Academic Leader MBA Programme

  • Professor of Corporate Management and Organisation

  • E-Mail: a.monti@cbs.de

Teaching assignments at CBS ? !

Change Management
Marketing and Brand Management
International Organizational Development
Sales Process
Pricing Strategies

Areas of research and consulting ? !

Pricing strategies and policies
Sales Excellence
International Management

Education ? !

Ph.D. at the University of Cologne on the topic „Pricing strategies in the 18th and 19th century – The case of the Meissen porcelain manufactory”; Degree: Dr. rer. pol.

Master Program International Management, Community of European Management Schools (CEMS) in Cologne and London (LSE, London School of Economics); Degree: Master in Management (MIM)

Bachelor and Master Program, University of Cologne and University of California, Berkeley. Majors: Public Finance, Economics and Business History. Degree: Diplom-Volkswirt

Teaching Experience and academic positions ? !

Lecturer at Hochschule Ruhr-West, Mülheim/Ruhr

Lecturer at European Management School, Mainz

Industry positions ? !

Simon-Kucher & Partners

WIK-Consult

Wolters-Kluwer Deutschland

Publications ? !

Deckert, Carsten und Monti, Alessandro und Raueiser, Markus: „A Brazilian love affair : did ThyssenKrupp's internationalization strategy fail?”, in: Strategy case book, 3. Auflage, Köln: Kölner Wiss.-Verl., 2015

Monti, Alessandro et al. : „Kundenbindungsansätze im deutschen TK-Markt im Lichte der Regulierung“, WIK Diskussionsbeitrag Nr. 377, Bad Honnef, Mai 2013

Monti, Alessandro: „Moderne Unternehmen in der vorindustriellen Zeit: Das Beispiel der Porzellanmanufaktur Meißen“, in: Jahrbuch für Wirtschaftsgeschichte, 2012/2, S. 63-91.

Marcus, Scott J. und Monti, Alessandro: „Network operators and content providers: Who bears the cost?”, September 2011, WIK working paper series.

Monti, Alessandro: „Hoym und Lemaire – Die Krise in Meißen aus wirtschaftshistorischer Sichtweise“, in: Keramos,, Band 207/2010, S. 3–16.

Monti, Alessandro: „Preispolitik und -strategie im frühen 18. Jahrhundert – Die Porzellanmanufaktur Meißen von 1710 bis 1731“, in: Akkumulation, Zeitschrift des Arbeitskreises für kritische Unternehmens- und Industriegeschichte, Nr. 28/2009, S. 7 - 16