Bachelor Vollzeit Englisch
Bachelor Dual Management
Bachelor Berufsbegleitend Deutsch
Prep4University Programm
Master Vollzeit Englisch
Master Berufsbegleitend Englisch
Master Berufsbegleitend Deutsch
Master Dual Management & Technik
Double Degree Master
Standorte
Campus Köln
Campus Mainz
Bachelor Vollzeit Englisch
Bachelor Vollzeit Deutsch
Bachelor Dual Management
Bachelor Dual Technik
Bachelor Berufsbegleitend Deutsch
Prep4University Programm
Master Vollzeit Englisch
Master Vollzeit Deutsch
Master Berufsbegleitend Englisch
Master Berufsbegleitend Deutsch
Master Dual Management & Technik
MBA
Double Degree Master
Standorte
Campus Köln
Campus Mainz
Professor für Volkswirtschaftslehre
E-Mail: t.mckenzie@cbs.de
In englischer Sprache:
Business Economics
Econometrics
Empirical Analytics for Finance
Experimental Research
Fixed Income Securities
Game Theory
HR Research Techniques and Metrics
Macroeconomics
Microeconomics
Strategic Investment Decision and Risk Management
Time-Series Analysis
In deutscher Sprache:
Makroökonomie
Reale Außenwirtschaft
VWL und Wirtschaftspolitik
Zeitreihenanalyse
Arbeitsökonomie, insbesondere Bildungsökonomie
Finanzwissenschaften, insbesondere Spenden und Wohltätigkeitsorganisationen
Verhaltensökonomie
Doctor rerum politicarum (Doktor der Wirtschafts- und Sozialwissenschaften): Universität zu Köln, Deutschland
Diplom-Volkswirt: Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn, Deutschland
Auslandsstudium (Internationales Management): ESCP-EAP Paris, Frankreich und Oxford, England, GB
CBS International Business School, Deutschland (2021 bis heute): Professor für Volkswirtschaftslehre
University of Dundee, Schottland, GB (2019 bis heute): Honorarforschungsbeauftragter (Fachbereich VWL)
Antalya Bilim Üniversitesi, Türkei (2017 bis 2019): Assistant Professor (Dozent, Fachbereiche VWL und BWL)
University of Dundee, Schottland, GB (2014 bis 2016): Lecturer (Dozent, Fachbereich VWL)
Bayes Business School, City, University of London, England, GB (2009 bis 2014): Forschungsbeauftragter (Spendenverhalten und Migration)
Universität zu Köln, Deutschland (2004 bis 2008): Wissenschaftlicher Mitarbeiter (ABWL und Personalwirtschaftslehre)
INOMICS, Berlin, Deutschland: Economics Editor (Redaktion und Beratung)
Chartered Institute of Fundraising, London, England, GB: Marktanalyse, Spendenverhalten während der COVID-19-Pandemie
Update Software (Cochrane Collaboration), Oxford, England, GB: Strategien zur Übersetzung systematischer Übersichtsarbeiten
Türk Pirelli (ehemals Türk Siemens), Mudanya, Türkei: Interkulturelle Kommunikation nach der Übernahme
Intuitu Personæ, Paris, Frankreich: Rekrutierung und Beratung
Pharoah, C, Dovey, C, McKenzie, T und Thaker, V (2023) Scoping the high net worth philanthropy market. Forschungsbericht, London: The Beacon Collaborative
Ainsworth, P und McKenzie, T (2022) Setting universities free: How to deliver a sustainable student funding system. IEA Discussion Paper No. 115, London: Institute of Economic Affairs
Gu, X, Hua, S, McKenzie, T und Zheng, Y (2022) Like father, like son? Parental input, access to higher education, and social mobility in China. China Economic Review 72(2 Sonderheft „Higher Education Reforms“), 101761
McKenzie, T (2021) COVID-19 and the Renaissance of Big Government. In Pearse, W und Alston, J (Verf.), INOMICS Handbook 2021, Berlin: 11 Academia Networks GmbH, 12-17
McKenzie, T (2021) COVID-19 and the Economists’ Redemption. In Pearse, W und Alston, J (Verf.), INOMICS Handbook 2021, Berlin: 11 Academia Networks GmbH, 32-34
McKenzie, T (2020) From university campus to remote education: How steep is the learning curve? Berlin: 11 Academia Networks GmbH
Pharoah, C und McKenzie, T (2020) Reframing the Ask: Trends which will shape giving and fundraising post-COVID-19. London: Chartered Institute of Fundraising
Ainsworth, P und McKenzie, T (2020) On the benefits of risk-sharing for post-COVID higher education in the United Kingdom. Economic Affairs 40(3), 446-453
McKenzie, T (2020) The student debt crisis: Income-Share Agreements as a means to finance Higher Education. In Pearse, W und Alston, J (Verf.), INOMICS Handbook 2020, Berlin: 11 Academia Networks GmbH, 32-35
Ainsworth, P und McKenzie, T (2019) EDegg: The EDucation, enterprise and giving-back grant – A nest egg of opportunity for all. London: Institute of Economic Affairs
McKenzie, T und Rutherford, A (2017) Career concerns versus shared values: an empirical investigation. German Journal of Human Resource Management: Zeitschrift für Personalforschung 31(2 Sonderheft „Current Topics in Personnel Economics“), 162-184
Ainsworth, P, McKenzie, T und Stroyny, A (2016) Incentive effects in higher education: an improved funding model for universities. Economic Affairs 36(3), 239-257
McKenzie, T (2015) REF, TEF and tumble: will the TEF lead to a new division between lecturers and researchers? Oxford: Higher Education Policy Institute
Helms, S und McKenzie, T (2014) Gender differences in formal and informal volunteering in Germany. VOLUNTAS: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations 25(4), 887-904.
McKenzie, T (2013) Tax or beg? Mandatory payments to charity and their effects on donor behavior. In McKenzie, T, Compulsory and Voluntary Contributions to Public Goods: Three Essays on Higher Education, Charitable Donations and Volunteering. Doktorarbeit, Köln: Universität zu Köln, 30-70
Pharoah, C, McKenzie, T, Harrow, J, Lee, N und Tatem-Hale, T (2013) Giving back to communities of residence and of origin: an analysis of remittances and charitable donations in the UK. London: Alliance Publishing Trust, ISBN 9781907376184
Pharoah, C, McKenzie, T, Keidan, C und Siederer, N (2012) Family Foundation Giving Trends 2012. London: Alliance Publishing Trust, ISBN 9781907376177
McKenzie, T (2012) Give or take a few billion: the wide confidence intervals around annual estimates of charitable donations in the UK. CGAP Briefing Note 10, London: ESRC Research Centre for Charitable Giving and Philanthropy
McKenzie, T (2012) The Big Picture: Decades of donations in the context of the wider economy. In Steeds, A (Verf.), Philanthropy and a Better Society, London: Alliance Publishing Trust, ISBN 9781907376153, 31-35
McKenzie, T und Sliwka, D (2011) Universities as stakeholders in their students’ careers: on the benefits of graduate taxes to finance higher education. Journal of Institutional and Theoretical Economics 167(4), 726-742
Cowley, E, McKenzie, T, Pharoah, C und Smith, S (2011) The New State of Donation: Three decades of household giving to charity 1978-2008. Bristol: Centre for Market and Public Organisation, University of Bristol