Bachelor Vollzeit Englisch
Bachelor Dual Management
Bachelor Berufsbegleitend Deutsch
Prep4University Programm
Master Vollzeit Englisch
Master Berufsbegleitend Englisch
Master Berufsbegleitend Deutsch
Master Dual Management & Technik
Double Degree Master
Standorte
Campus Köln
Campus Mainz
Bachelor Vollzeit Englisch
Bachelor Vollzeit Deutsch
Bachelor Dual Management
Bachelor Dual Technik
Bachelor Berufsbegleitend Deutsch
Prep4University Programm
Master Vollzeit Englisch
Master Vollzeit Deutsch
Master Berufsbegleitend Englisch
Master Berufsbegleitend Deutsch
Master Dual Management & Technik
MBA
Double Degree Master
Standorte
Campus Köln
Campus Mainz
Professor für Strategie und Innovation
E-Mail: o.austermann@cbs.de
Strategic Management
Innovation Management
Digital Strategies and Transformation
Digital and Sustainable Business Model Innovation
Venture Lab
Business Project
Consulting Techniques
Corporate and Startup Strategy
Corporate Entrepreneurship / Ventures
Digital Strategy and Transformation
Business Model Innovation (focus on digital and sustainable BMs)
Innovation Networks
Artificial Intelligence
XR / Metaverse
Agile Management
M.A. Economic Geography / Economics / Regional Planning, RWTH Aachen
Dr. rer. nat.in Economic Geography, CAU Kiel
Topic of Doctor Thesis: Innovation Networks in the Automotive, Biotech and Gaming Industry
Consultant and Speaker
BoardFinder, International Network of Independant Board Members
DSD Duales System Deutschland / Grüner Punkt
Brenntag AG
Accenture Strategy
CAU Kiel
RWTH Aachen
PLUM, O. & R. HASSINK (2014):
Knowledge bases, innovativeness and competitiveness in creative industries: the case of Hamburg’s video game developers. Regional Studies, Regional Science, 1 (1): 248–268. Link
HASSINK, R., O. PLUM, A. RICKMERS (2014):
On the implications of knowledge bases for regional innovation policies in Germany. Quaestiones Geographicae, 33 (4): 7-16. Link
PLUM, O. & R. HASSINK (2013):
Analysing the knowledge base configuration that drives southwest Saxony’s automotive firms. European Urban and Regional Studies, 20 (2): 206-226. Link
PLUM, O. & R. HASSINK (2011):
Comparing knowledge networking in different knowledge bases in Germany. Papers in Regional Science, 90 (2): 355–371. Link
PLUM, O. & R. HASSINK (2011):
On the nature and geography of innovation and interactive learning: A case study of the biotechnology industry in the Aachen Technology Region, Germany. European Planning Studies, 19 (7): 1141-1163. Link
Plum, O. (2011):
Developing biotech products, making cars, creating video games: Disentangling knowledge bases in three German regions (Doctoral dissertation). University of Kiel. Link
PLUM, O. & R. HASSINK (2011):
Wissensbasen als Typisierung für eine maßgeschneiderte regionale Innovationspolitik von morgen? In: Ibert, O. & Kujath, H.J. (eds.) Räume der Wissensarbeit - Zur Funktion von Nähe und Distanz in der Wissensökonomie. Wiesbaden: VS Verlag, 171-188. Link
PLUM, O. & R. HORSTMANN (2020):
Beiratsstudie 2020 – Ergebnisse einer gemeinsamen Studie der CBS International Business School und BoardFinder. Link
HORSTMANN, R. & O. PLUM (2020):
KMU-Beiräte – Potenzial wird unterschätzt. SparkassenZeitung, Kolumne 11/20. Link
HORSTMANN, R. & O. PLUM (2020):
Nur knapp 50 % der mittelständischen Unternehmen haben die Vorteile eines Beirats erkannt – Ergebnisse einer gemeinsamen Studie der CBS International Business School und BoardFinder. Nord Wirtschaft. Link
HORSTMANN, R. & O. PLUM (2020):
Vorteile teils unerkannt – Ergebnisse einer gemeinsamen Studie der CBS Business School und BoardFinder. Schifffahrt Hafen Bahn und Technik 7, 25.
PLUM, O., Irnich, U. & M. Kuckertz 05.04.2022:
Corporate Entrepreneurship. Digital Pacemaker Podcast, Episode 5. Link